kristofer12345 kristofer12345 skrev:
Ok gött! Men måste man tänka på nått speciellt när man bytar eller är det bara att vrida av o byta? Eller
Att man stänger av födet på regulatorn ;)
 
  • Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
Violina Violina skrev:
Att man har svetsen igång men flaskan stängd och tömmer ur gasen ut slangen
Aha alltså trycka ut sista genom pistolen då alltså
 
  • Gilla
Violina
  • Laddar…
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Det är en inbyteskampanj så man lämnar sin gamla 5 literstub och får en albee 5l för typ 600
Ok, då förstår jag.
 
  • Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
Min upplevelse av AirLiquides inbyggda regulator (iaf på deras små "konsument-flaskor") är att de är ganska kassa. Hade jag en flaska med "vanlig" regulator hade jag inte bytt...
 
  • Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Min upplevelse av AirLiquides inbyggda regulator (iaf på deras små "konsument-flaskor") är att de är ganska kassa. Hade jag en flaska med "vanlig" regulator hade jag inte bytt...
Vi kör deras stora flaskor på jobbet.. Inte någon favorit där heller, men visst, det går snabbare att byta flaska..
 
  • Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
Violina Violina skrev:
Vi kör deras stora flaskor på jobbet.. Inte någon favorit där heller, men visst, det går snabbare att byta flaska..
Men är biltema regulatorer så dåliga? Som nämns, dom måste ju funka, klart dom kan vara sämre än aga men ändå? Vad tros
 
Jag har två regulatorer som ligger, (iofs för argon, vet inte hur de funkar med blandgas), vill du ha en kan du få en....
 
  • Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345 kristofer12345 skrev:
Men är biltema regulatorer så dåliga? Som nämns, dom måste ju funka, klart dom kan vara sämre än aga men ändå? Vad tros
Har aldrig provat biltemas själv, men har köpt nån en riktigt billig på ebay en gång (typ hundra spänn plus frakt) och det rekommenderas INTE :p

Biltema kan säkert funka.. Har handlat på swedol en gång för typ 600 och den funkade kanon tills jag körde över den med bilen..:poop:
 
  • Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag har två regulatorer som ligger, (iofs för argon, vet inte hur de funkar med blandgas), vill du ha en kan du få en....
Men ska kolla vad jag har men vad är skillnad på argon o blandgas?
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag har två regulatorer som ligger, (iofs för argon, vet inte hur de funkar med blandgas), vill du ha en kan du få en....
Funkar (y)
 
  • Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
Violina Violina skrev:
Har aldrig provat biltemas själv, men har köpt nån en riktigt billig på ebay en gång (typ hundra spänn plus frakt) och det rekommenderas INTE :p

Biltema kan säkert funka.. Har handlat på swedol en gång för typ 600 och den funkade kanon tills jag körde över den med bilen..:poop:
sweol hade en för 1000kr är mkt tycker jag , men en fråga,, när jag sätter på gasen så kommer där ut hela tiden från pistolen ska det det? Trodde det bara skulle komma it från pistol när man trycker förutom tråden då?
 
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Det är en inbyteskampanj så man lämnar sin gamla 5 literstub och får en albee 5l för typ 600
Vad kostar det nästa gång?
 
  • Gilla
Violina och 1 till
  • Laddar…
kristofer12345 kristofer12345 skrev:
sweol hade en för 1000kr är mkt tycker jag , men en fråga,, när jag sätter på gasen så kommer där ut hela tiden från pistolen ska det det? Trodde det bara skulle komma it från pistol när man trycker förutom tråden då?
Nä, det ska det inte.

Trasig magnetventil?
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
kristofer12345
Violina Violina skrev:
Nä, det ska det inte.

Trasig magnetventil?

Hm var sitter den?
 
kristofer12345
Detta har jag btw..
 
  • Gasflask med etikett som visar "Argon + CO2", ADR klass 2.1A, och förvaringsinstruktioner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på etiketten på en gasflaska med tekniska specifikationer synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en gasflaska med etiketttext "AGA BLANDGAS 295-85 200 BAR".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en etikett på en gasflaska med varningstexter och logotypen för Air Liquide.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.