Finns det egentligen nga snygga hyllor att ställa shampot på i duschen? Tror inte jag sett en enda faktiskt. Det enda snygga är att kakla in ett hål i väggen, men sambon vägrar. Och tyvärr har han övertaget eftersom det är han som bygger :(

Vad kan passa in i en hörndusch med välvda glasdörrar och gammaldax 2greppsblandare med takdusch. Golv och duschväggar blir samma klinker (ej bestämt vilken än). Eftersom dörrarna är av klarglas kommer hyllan synas, så dom där enkla i plast eller plastklädda stålmojängerna är inte att tänka på.

Just nu är bästa alternativet att ställa flaskorna på golvet... Så snälla kom med tips! Gärna i dagarna för än finns tid ifall det behövs ingrepp i väggen.
 
Kollade lite själv, och tyckte att Octopus på www.formodesign.com var kul. Inte en hylla, men dock...
 
ska ni har duschdörrarna infällda när den inte används? i så fall blir det ännu lite knivigare om dom inte är så mycket välvda, då måste man få plats med någon hylla inne i en dörr typ... en enklare glashylla skulle jag tycka va fint, jag köpte en på ikea en gång, men vet inte om den finns kvar, var längesen...

jo här var den... http://www.ikea.com/webapp/wcs/stor...ategoryId=15999&chosenPartNumber=64379900
men den var rätt lång... men man kan ju göra en egen med en enkel glasskiva kanske. tyckte min var smidigt att bara spola av när man skulle rengöra den. enhetligt med dörrarna också.
 
Glashylla låter riktigt bra faktiskt, det är ju glasdörrar! Men som sagt, ikeahyllan är för bred. En smalare variant hade varit fint eller med dubbla hyllor. Var finns såna? Tips mottages väldigt gärna! Fast snälla undvik alla snygga designhyllor... Om dom inte är väldigt billiga förstås ;)
 
Detta var ju ett tag sen så kanske är alldeles för sent ute, men i senaste Hus&Hem (kom nu i veckan) hade dom beskrivning på hur man gjorde en liten duschylla av teak, såg inte svår ut att göra heller.
Kanske kan vara något om du inte har hittat någon snygg/bra hylla ännu.
 
Jag har en konstruktion där ett långt rör spänns mellan tak och golv, inga hål behöver göras någonstans. Det finns fyra hyllor som passar till hörn, Köptes i en butik som har badrumsgrejor.
 
Fru Wahlström - Är skeptisk mot trä som blött ofta. Blir det inte sunkigt efter ett tag? Har varit på för många campingar som har trätrallar i duschen...

Mullvaden - Din lösning låter kul. Vill du lägga ut en bild så man får se? Har aldrig sett ngt liknande...

Annars har jag fastnat för glashylla men dom jag hittat som passar hos oss (måste va smalare än 60cm) är så förbaskat dyra! Eller är jag snål om jag inte vill lägga över 400:- för en liten glashylla? Har visserligen inte letat överallt än men av en händelse hittade jag en på Biltema, av alla ställen, för endast 139:-. Har bara sett den på bild ännu, är det ngn som vet om den är fin eller ser den billig ut?
 
Alla metallhyllor rostar med tiden, även de dyra.
Vi har löst det med två kaklade hyllor. Man kan göra egentligen hur man vill, även hörn.
 
  • ducha_master1_001.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Sweli - Det där va inte alls ngn dum idé :) Är det nygjort? Ser att inte ni heller har nga taklister ;) Hur har ni gjort? Går det göra nu när duschen redan är färdig? Beskrivning vore fint...

 
Kan använda likadan skiva som
man bygger in badkar med.
Finns i olika tjocklekar och tål vatten.
Bara att limma fast på den färdig
kaklade väggen och klä med kakel sen
den fäst fast.

Mvh Putte
 
Så här ser lösningen hos oss ut. Röret är spänt mellan tak och golv med en inneboende fjäder. Inte lika snygg som somliga andras :D men den som inte gillar att borra i kakel borde ;D .
 
  • Duschen_029_a.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
¤ maria ¤ skrev:
Sweli - Det där va inte alls ngn dum idé :) Är det nygjort? Ser att inte ni heller har nga taklister ;) Hur har ni gjort? Går det göra nu när duschen redan är färdig? Beskrivning vore fint...
Badrummet är så stort och omfattande med valv och trappor så vi tar en sak i taget :D
Duschen har varit klar 1 år nu. Taklistor blir det sista vi gör ;)
Vi gjorde det under duschbygget med en träram som sedan kaklades, men har du redan kaklat är det bättre att använda typ Luxskivor eller Tebo element (billigare) som du klistrar fast först med en U-profil mot väggen för att ha bättre stabilitet (se bilden).
Du ska använda PL600 för att klistra både u-profilen och skivorna.

Det går att kakla direkt på skivorna. Du kan göra hyllorna precis som du vill med dessa skivor. Om du sätter de mot hörn använd 2 st u-profiler.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.