A aka_the_barf skrev:
Köpte mig en bullet lite och är hittils väldigt nöjd. Molnet kan man skippa helt och få mycket funktionalitet utan moln.
Många är rädda vad dom ska göra med ens filmer på uppfarten, men vad vet jag dom kanske säljer dom till folk som gillar att titta på sånt.
99% av befolkningen är rätt ointressant och det man bör vara rädd för är snarare andra personer som vill dig något och kan använda infon att komma åt dig men den får dom knappast från någon moln tjänst.
Har du en smartphone har du lämnat ifrån dig mer info om dig sjäkv än vad 100 kameror kommer göra.
Min telefon har loggat ALLA affärer jag varit på sen jag började bära den, skrämmande träffsäker var den också.
Jag liksom de flesta andra lusläser knappast användar vilkoren men inget ont har drabbat mig trots det.
Men hade Synology stöd för kameran ?
 
Scout Scout skrev:
Men hade Synology stöd för kameran ?
Jag har faktiskt ingen aning men jag ska nog hinna testa det i helgen. har varit så nöjd med app lösningen att jag nästan glömt bort det och det 64gb stora minnes kortet räcker för mycket mer film än jag räknat med. den hade funktionen där man kan "rita" där den ska leta efter rörelse eller ignorera rörelse vilket sparat en massa onödiga filmer på bilar på gatan och buskar och träd som rör sig. det enda den brukar filma är skator som flyger i full fart och ett par rådjur. inga tjyvar än så länge.
Köpte mig faktiskt en bullet lite 4MP som är lite svårare att hitta i sverige, den bör komma från danmark imorgon med lite tur.
Ska montera den ute så får 2mp modellen vara inne eller filma garage ingången.

ska även vinkla om kameran så den inte filmar vägen då det är olagligt, fast det verkade lite små luddigt eftersom det också berodde på syftet, får lusläsa den bättre sen.
 
  • Gilla
Scout
  • Laddar…
Ni som köpt Imou, hur har ni löst strömförsörjningen? Om ni nu inte haft uttag i närheten av kameran
 
Kabeln från nätadaptern är ganska lång, kanske 2 m. Vi pluggade in nätadaptern i förrådet och gick ut genom väggen till kameran.

Det är en liten nätadapter så jag tror att kamerans strömförbrukning är relativ låg, så det borde gå att förlänga kabeln mellan kabel/nätadapter några extra meter
 
E etompau skrev:
Kabeln från nätadaptern är ganska lång, kanske 2 m. Vi pluggade in nätadaptern i förrådet och gick ut genom väggen till kameran.

Det är en liten nätadapter så jag tror att kamerans strömförbrukning är relativ låg, så det borde gå att förlänga kabeln mellan kabel/nätadapter några extra meter
E etompau skrev:
Kabeln från nätadaptern är ganska lång, kanske 2 m. Vi pluggade in nätadaptern i förrådet och gick ut genom väggen till kameran.

Det är en liten nätadapter så jag tror att kamerans strömförbrukning är relativ låg, så det borde gå att förlänga kabeln mellan kabel/nätadapter några extra meter
Vilken modell har du?

Funderade själv på en Imou Looc, men har inget uttag i närheten där jag vill ha vissa placerade. Mailade till Imou och frågade om de hade något förslag på lämplig förlängning när det gäller strömförsörjningen.

De svarade bara att de rekomenderar att man använder vanlig förlängningsladd från strömuttaget.

Funderade dock på om det skulle fungera att använda en usb lan adaptor för att göra någon egen typ av POE lösning. Som i denna video https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.youtube.com/watch?v=Duk7qu3_ED4&ved=2ahUKEwiH2YPV9ebsAhXwo4sKHV9mBU8QwqsBMAB6BAgBEAM&usg=AOvVaw0VzXWl_hhrszgfYSUdN9hb
 
A Ace83 skrev:
Vilken modell har du?

Funderade själv på en Imou Looc, men har inget uttag i närheten där jag vill ha vissa placerade. Mailade till Imou och frågade om de hade något förslag på lämplig förlängning när det gäller strömförsörjningen.

De svarade bara att de rekomenderar att man använder vanlig förlängningsladd från strömuttaget.

Funderade dock på om det skulle fungera att använda en usb lan adaptor för att göra någon egen typ av POE lösning. Som i denna video [länk]

Bullet Lite.
Vågar inte svara på hur du kan lösa strömmatningen.
 
A Ace83 skrev:
Vilken modell har du?

Funderade själv på en Imou Looc, men har inget uttag i närheten där jag vill ha vissa placerade. Mailade till Imou och frågade om de hade något förslag på lämplig förlängning när det gäller strömförsörjningen.

De svarade bara att de rekomenderar att man använder vanlig förlängningsladd från strömuttaget.

Funderade dock på om det skulle fungera att använda en usb lan adaptor för att göra någon egen typ av POE lösning. Som i denna video [länk]
jag använde mig av: https://www.kjell.com/se/produkter/...-kontakter/forlangningskabel-21-mm-3-m-p51342

2.1mm funkade och var identisk med den som följde med, den är visserligen svart. annars om man verkligen vill ha vi har jag för mig att amazon säljer en vit gjord för den kameran.
kameran drar 12 watt ungefär eller det är vad adaptern kan ge ut som max.
har själv bullet lite och inte din variant så kolla att det fungerar på din med, jag tog med adaptern till butiken så testade vi på plats.
En annan variant som jag hade gjort var att helt enkelt kapa kabeln och förlänga den, löda fint med krympslang eller använda fin fina vattentäta kontakter skulle jag själv valt.
garantin rycker dock så det är en sista utväg.

Edit: kollade snabbt på din kamera på nätet och det verkar som du har usb kabel som ström källa. då blir det lättare då förlägnings kablar till usb finns det mängder av.
https://www.kjell.com/se/produkter/...r/forlangningskabel-for-usb-svart-06-m-p98567
 
A aka_the_barf skrev:
jag använde mig av: [länk]

2.1mm funkade och var identisk med den som följde med, den är visserligen svart. annars om man verkligen vill ha vi har jag för mig att amazon säljer en vit gjord för den kameran.
kameran drar 12 watt ungefär eller det är vad adaptern kan ge ut som max.
har själv bullet lite och inte din variant så kolla att det fungerar på din med, jag tog med adaptern till butiken så testade vi på plats.
En annan variant som jag hade gjort var att helt enkelt kapa kabeln och förlänga den, löda fint med krympslang eller använda fin fina vattentäta kontakter skulle jag själv valt.
garantin rycker dock så det är en sista utväg.

Edit: kollade snabbt på din kamera på nätet och det verkar som du har usb kabel som ström källa. då blir det lättare då förlägnings kablar till usb finns det mängder av.
[länk]
A aka_the_barf skrev:
jag använde mig av: [länk]

2.1mm funkade och var identisk med den som följde med, den är visserligen svart. annars om man verkligen vill ha vi har jag för mig att amazon säljer en vit gjord för den kameran.
kameran drar 12 watt ungefär eller det är vad adaptern kan ge ut som max.
har själv bullet lite och inte din variant så kolla att det fungerar på din med, jag tog med adaptern till butiken så testade vi på plats.
En annan variant som jag hade gjort var att helt enkelt kapa kabeln och förlänga den, löda fint med krympslang eller använda fin fina vattentäta kontakter skulle jag själv valt.
garantin rycker dock så det är en sista utväg.

Edit: kollade snabbt på din kamera på nätet och det verkar som du har usb kabel som ström källa. då blir det lättare då förlägnings kablar till usb finns det mängder av.
[länk]
Förlänga med vanlig usb tror jag inte är ett alternativ för mig, då jag behöver ca 10-20m förlängning.
 
K kibbe84 skrev:
Har både Imou looc och Imou bullet lite, funkar klockrent.
Dock är kabel till looc,en lite trälig då det är en usb kabel, måste göra ett ganska stort hål för den.

Imou looc har jag till huset då det är en strålkastare som tänds vid rörelse , och så har den två vägs ljud.
Bullet lite har jag till gårdsplanen då den har längre ir avstånd. (30m) mot 10m på looc
Vilken tycker du är bäst har en looc och skall köpa en till. Funderar på antingen looc eller bullet lite
 
V Villa1949 skrev:
Vilken tycker du är bäst har en looc och skall köpa en till. Funderar på antingen looc eller bullet lite[/QUOTE

beror helt på vad du ska använda den till. Jag har ju ”looc” runt huset och ”lite” där det är lite längre avstånd.
Fördelen med looc är ju två vägs kommunikation och att du kan tända lampan
 
A aka_the_barf skrev:
[länk]
kanske kan hjälpa? Speciellt om du vill göra en egen kabel med minimal förlust.

kika på dessa.
[länk]
[länk]
Testade faktiskt en sådan för att förlänga med nätverksladd. Det funkade nästan klockrent till min Imou Looc. Sirenen och lampan på kameran fungerade inte med denna lösning, antar att det blev för lite ström.
 
  • Gilla
aka_the_barf
  • Laddar…
Är det värt 3000:- mellan Pro4 och Ultra2.
Har förstått att Ultra2 är något mindre känsliga för långa avstånd mellan basen och kamera.
Sen är det bilden så klart.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.