Tänkte öppna upp smutsfiltret men det sitter åt och jag har tagit i massor körde även med ett rör över skiffnyckeln men det rubbas inte. Kan det ha expanderat av värmen har kört på full värme länge för att systemet vart tömt och magnetfiltret ska jobba bort skit samt luftning som utförts. Så kan det bli möjligt att få upp då det svalnat eller finns det nåt annat tips.
 
Bild? Helt omöjligt att ge råd utan att veta mer. Ofta kan det släppa om man värmer med gasol/värmepistol, men det är som sagt lättare om man ser hur filtret sitter.
 
Smutsfiltret/Partikelfiltret på bilden går ej att få upp.testade med värmepistol gick ej, ska testa med kylspray och hylsa, nåt tips. finns det risk för att jag tar sönder något? kanske ska jag köra med hylsa och knacka försiktikt på spärrskaftet( förlängning) med hasmmaren.
 
  • VVS-installation med kopparledningar och ett fastnat smutsfilter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Passa så du inte knäcker rören istället.
 
Fick loss det utan problem alls hyllsa med spärrskaft och 90cm förlängning lossnade som smällt smör mycket enkelt. Dock extremt svårt med skiffnyckel. Filtret var extremt skitigt, samt köldbärar filtret massa skräp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.