C cpalm skrev:
Nu pratar vi iofs full julgran, som en rullande reklamskylt. En annan kille vi anlitar som inte heller behöver marknadsföra sig för fylla orderboken kör omkring i en gammal rostig 240 som han fått som betalning av en kund som hade dåligt med pengar.

Måste säga att jag alltid har fascinerats lite av företag som bränner pengar på att synas och samtidigt får tacka nej till alla som ringer.
Ja, väldigt märkligt det där när Skanska har skyltar överallt där dom är och jobbar. Undra om det beror på att dom behöver jobb :crysmile:
 
B Berrabus123 skrev:
Ja, väldigt märkligt det där när Skanska har skyltar överallt där dom är och jobbar. Undra om det beror på att dom behöver jobb :crysmile:
Tror knappast att privatpersoner ringer Skanska när de ska ha gjort ett jobb. :crysmile::crysmile::crysmile:

Det är ju snarare en intern tävling mellan de olika jättarna vilka som syns mest och var.
 
Vi har två problem med hantverkare.
1. Svårt att få tag i någon
2. Det händer att arbetet inte blir fackmannamässigt utfört.
När det gäller punkt två så är det hög tid att införa en legitimering av hantverkare. En utbildning och ett godkännande. Leg snickare, en garanti att det finns en kompetens. Idag kan jag utge mig för att vara hantverkare och börja ta jobb åt privatpersoner och utföra arbeten och resultatet av det är tydligt på detta forum.
 
Ingen som provat senior/pensionärs gubbarna, där borde det vara någon som är duktig, har kunskap.

Är själv timanställd på ett sånt ställe, och är inte pensionär, tar diverse jobb som verkar intressant/roligt, detta är bara ett extra jobb.
 
D Dr Jumping Jack skrev:
Vi har två problem med hantverkare.
1. Svårt att få tag i någon
2. Det händer att arbetet inte blir fackmannamässigt utfört.
När det gäller punkt två så är det hög tid att införa en legitimering av hantverkare. En utbildning och ett godkännande. Leg snickare, en garanti att det finns en kompetens. Idag kan jag utge mig för att vara hantverkare och börja ta jobb åt privatpersoner och utföra arbeten och resultatet av det är tydligt på detta forum.
Finns faktiskt legitimering, fast det heter yrkesbevis
 
  • Gilla
Sylvek
  • Laddar…
Karlia
kenneth5828 kenneth5828 skrev:
Ingen som provat senior/pensionärs gubbarna, där borde det vara någon som är duktig, har kunskap.

Är själv timanställd på ett sånt ställe, och är inte pensionär, tar diverse jobb som verkar intressant/roligt, detta är bara ett extra jobb.
Pappa har provat. Någon/ett par är bra och fungerar, någon kunde inget alls och blev avförd från projektet.
 
plåtrickard plåtrickard skrev:
Finns faktiskt legitimering, fast det heter yrkesbevis
Vad är yrkesbevis? Något man kan fråga om?
 
plåtrickard plåtrickard skrev:
Finns faktiskt legitimering, fast det heter yrkesbevis
Jo men det är oftast inga krav för att få utföra arbeten. ;)
 
  • Gilla
plåtrickard
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Pappa har provat. Någon/ett par är bra och fungerar, någon kunde inget alls och blev avförd från projektet.
Precis som vanligt alltså, man får gå på vitsord från andra.
Därför är det bättre att göra det själv, brukar bli bäst så.
 
  • Gilla
Karlia
  • Laddar…
Karlia
Pappa är över 80, gör fortfarande det mesta själv. Med stor gård på landet har han valt att betala för en del hjälp vilket jag tycker är bra. Annars håller jag med, göra själv är oftast att föredra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.