Har köpt en lägenhet byggt på 80 talet.

Badrummet måste "fixas".

Det är plastgolv, kakel till 1,2m från golv och färg upp till taket. Jag vill ha en duschhörna istället! Hur ska man göra? Ska plasten bort från golvet? Eller ska jag lägga golvvärme på plasten och gjuta fall mot brunnen och sen klinker på detta? Vill ha ny kakel upp till taket. Vad ska man göra med den gamla (1.2m?).Riva eller "klistra" gipsplatta på denna? Jag tror inte att väggarna är byggda av trä/gips.

De låter som lättbetong? Hur byggde man på 80 talet?

El golvvärme det ska man väl ha i badrummet? Eller ska jag "klistra" klinkers mot plasmattan och inte bry mig om golvslingorna?

Hmmmm ???
 
Du MÅSTE riva ut det gamla. Eftersom du inte vet någonting om hur man gjort med tätskikt i befintlig installation så har du inget val.

Du har för avsikt att kakla i hörnan. Av ovan nämnda skäl kaklar man inte på gammalt kakel eller på plastmatta.

Så riv ut det gamla och gör det ordentligt, det tjänar du på i längden!
 
Håller med, jag skulle riva upp allting, göra en ordentlig underarbete och passa på att lägga golvvärme, som inte går att lägga på plastmatta ;)

Det kostar inte många kronor idag all lägga golvvärme. Efter att ha gjort det tidigare i ett annat hus, kan jag idag inte leva utan ;D
Det är som med diskmaksin, har man haft den tidigare, kan man inte tänka sig att gå tillbaka och diska per hand ;D ;D
 
Oki!

Riva!

Tror ni man behöver bygglov eller nåt i den stilen från föreningen?

;D

 
Jag föreslår att du frågar om lov. Du kommer nästan säkert få till svar att det är ok så länge du garanterar att det utförs på ett fackmannamässigt sätt. Att göra operationer i våtrum utan föreningens medgivande är något som kan bli dyrt....

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.