Vi har nu fått en modell omritad av husföretaget.
Kostar detta nu extra på vårt slutpris? Jag har för mig att det ingår som konsultation från husfirmans sida.
Sen kan man ju förstå, då bad, kök o tvätt är flyttade från orginalritning och en ny VVS ritning måste göras.
Men nån större summa handlar det väl inte om iaf?

Mvh
 
Vissa firmor tar ju betalt för det här om dom har hög belastning på sit ritkontor om inte så kommer dom ju att ta lite när du väll bygger med dom för betalt för jobbet kräver dom ju.
Men om du har ritningar på hus förslaget och dom saknar information om vilken hus leverantör det är som har gjort dom kan ni ju sända dem till lite olika hus firmor för att se vad priset blir hos dom. ;)
Ganska intressant läsning om du får in några svar vill säga. Priset kan variera mycket mellan dom olika firmor och du kan om du har tur till ett lägre pris och till en högre standar få dit drömhus. ::)
 
Vi bygger ett Eksjöhus och har gjort en hel del ändringar. Bla lagt till ett burspråk, flyttat ett badrum och ändrat planlösning i kök och tvättstuga. Själva ändringarna i sig kostar inget, det som tillkommer är extra material och rimligen extra jobb. Vi tog bort ett litet sovrum och då räknades materialet bort i motsvarande grad (en innerdörr tex). Nya ritningar kostade heller inget extra, men jag är ganska säker på att denna "gratis" service är inbakad i paketpriset på huset från början. Ju fler valmöjligheter desto dyrare grundpris. Willa Nordic tex ritar varje hus helt individuellt men så kostar de också därefter.
Så det skiljer sig nog mycket mellan hustillverkarna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.