Hej!

Är det någon här som byggt med VillaVarm, eller köpt Villa Funkis från Sjödalshus?

Är intresserad av att höra vad ni fått betala, och om ni varit nöjda med dessa!

//Sandra
 
Här är svar på vad kunderna tycker i alla fall.

http://www.villavarm.se/pdf/ima.pdf

Vad man får betala beror på vilket hus man vill ha.....vårat kostar ~1.030.000:- stomrest. (195kvm 1-planshus plus 20kvm uterum och 55kvm garage.)

 
Ursäkta en novis, men exakt vad betyder stomrest? Betyder det att bara husstommen ingår? Är väggar och tak isolerade, eller?
 
Man tackar .... nu har det klarnat en smula :)

Om jag förstått det hela rätt så får man ett skal, där tak och ytterväggar ingår (och är isolerade), men i stort sett allt annat får man fixa själv .... är jag på rätt spår? :D
 
En tilläggsfråga .... vad tror ni er slutnota landar på? Hur mycket ska ni göra själva och vad anlitar ni fackmän till?

Gubben min är utbildad elektriker, min pappa är VVS-installatör och sen har vi en massa målare och snickare i närmsta vänkretsen. Så vi hoppas slippa behöva anlita någon utomstående så att säga ::) .... med betoning på hoppas! ;D
 
Hej jag har här framför mig en produktionskostnadskalkyl på huset pitaholm från villa varm.
Husleverans inkl stomresning   995 500kr
VV uppskattar priset till ca. 2 000 000 för ett NF hus med lokala hantvekare.
 
Intressant! Det verkar vara ett fint hus med en mycket bra planlösning.

Har ni bestämt om ni ska köpa NF eller stomrest?
 
Vi står i valet och kvalet mellan fiskarheden (svanen) och pitaholm. Om vi väljer Pitaholm blir det stomrest.
Det lutar nog ändå åt fiskarheden som är lite billigare
 
Är det Froggy från PoP?
 
Nej det är någon annan froggy.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.