Hej

Såg att Ikea tagit in ett nytt skensystem.
Skeninge....

Det är en trefasskena som är väldigt lik vanliga global-trackskenorna.

Är det någon som köpt och vet om det är kompatibelt?
Synd att det bara finna 1m längder.

http://m.ikea.com/se/sv/catalog/products/spr/69187397/
 
Vet inte vad jag ska säga om dem, de fungerar som de ska, har testat för 2 fas. Nackdelen är att deras lampor går ner väldigt långt vilket gör dem svårt att ha i en källare ex.

har deras äldre modell där vi anser att spottarna gör ett bra mycket bättre jobb faktiskt.
 
Vi gick loss rätt hård på dom där strax efter jul och har dom numera i 3 rum. Väldigt nöjda med dom, men hade och gärna sett längre skenor.

Blev lite sugen på att ha dom i badrummet uppe i taket, men ser att det ska vara IP minst 2X där, och på ikeas hemsida står det inte vilken IP-klass dom har. Misstänker dock att den inte räcker eftersom det är så öppet in i skenan.
 
Är väl bara och sätta ihop fler skenor, eller
 
Ja de går att sätta ihop, vi hade en vinkel när vi provade dem vilket fungerade bra.

Förövrigt valde vi NYMÅNE

nymane-takspot-med-spots-vit__0484048_PE621085_S4.JPG

Ser moderna ut, bygger väldigt lite på höjden, går att byta ljuskälla men så är de ganska små tyvärr.
 
  • Gilla
bjorn_s
  • Laddar…
Den var fin! Önskar att det stod vad den har för ip-klassning på produktsidan men det gör det inte; http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70337701/

kenneth5828: Jepp, dom går att koppla ihop men jag önskar att jag hade sluppit, det var det jag menade.
 
Vi funderar på att installera dessa i vår utbyggnad. Hur står den sig mot övriga skensystem?
 
alm82 Andreas La Motte skrev:
Hej

Såg att Ikea tagit in ett nytt skensystem.
Skeninge....

Det är en trefasskena som är väldigt lik vanliga global-trackskenorna.

Är det någon som köpt och vet om det är kompatibelt?
Synd att det bara finna 1m längder.

[länk]
Någon som vet svaret på den ursprungliga frågan? Är Skeninge kompatibelt med andra system?
 
Enligt en i vanliga fall påläst säljare på Ikea så skall det vara rena trefas standard skenor
 
Kapar denna tråden lite för en fråga gällande Skeninge.

Ikea har hastigt och lustigt tagit brot skeninge från sortimentet och jag sitter med två skenor men saknar ett skarvdon. Vet någon om det går att fullösa på något sätt?

Tack på förhand!
 
Åh nej, varför har dom det undrar man. Ibland har dom reservdelar till saker, du kanske kan höra av dig till kundtjänst och fråga. Ett skarvdon mellan två skenor?
 
Men som jag har förstått det så är detta samma fattning som på alla andra 3 fas skenor så man skall kunna köpa andra skarvdon (?)
 
Jag tog en lång utflykt till Ikea Västerås för de hade skenor kvar, de hade en mängd med skarvar och anslutningar kvar för 2 veckor sedan. Har letat mycket och hittade några kontakter på amazon som det stod i texten att det passade Skeninge. Ikea kundtjänst hade ingen aning om det var standard 3 fas men däremot en ur personalen i Västerås sa att det skulle vara standard 3 fas.
 
  • Gilla
Stellemark
  • Laddar…
D drömmenomlandet skrev:
Ikea kundtjänst hade ingen aning om det var standard 3 fas men däremot en ur personalen i Västerås sa att det skulle vara standard 3 fas

Jag har hört det samma av personeri Ikeas personal som normalt sett har koll
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.