Kurtanagger Kurtanagger skrev:
Sådär ser inte Björk ut
Det är björkplywood BB/C. Svarvat faner på bägge sidor. Jag har fotat BBsidan. Så klart ser det inte ut som knivskuret faner eller som massiv björk. MEN om du som hobbysnickare går och köper björkplyfa och inte vill spendera en förmögenhet per m2 så är det svarvat som gäller. Då ser det ut som på min bild.
Om mer bevis önskas så har vi hela skivor i verkstaden att fotografera.
Mvh Findus
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Det finns en hel del saker i byggvaruhandeln som jag inte vet vad de kallas eller ska användas till. Ni har säkert bättre koll än jag, men låt oss testa!

Quiz: Vad heter byggvaran? [länk]

I den här tråden berättar vi vad vi fick för resultat och diskuterar frågorna i största allmänhet.

[bild]
VI inspireras av en ????-skruv
Ankarskruv
 
findus42 findus42 skrev:
Det är björkplywood BB/C. Svarvat faner på bägge sidor. Jag har fotat BBsidan. Så klart ser det inte ut som knivskuret faner eller som massiv björk. MEN om du som hobbysnickare går och köper björkplyfa och inte vill spendera en förmögenhet per m2 så är det svarvat som gäller. Då ser det ut som på min bild.
Om mer bevis önskas så har vi hela skivor i verkstaden att fotografera.
Mvh Findus
Jag skulle svarat i ett eget inlägg men det blev fel.
Jag menade att Björk ser ut som din bild och att bilden i frågan såg ut som bok.
Ursäkta mig!
 
  • Gilla
findus42
  • Laddar…
9av10 visste att det fanns sådana pluggar verkar smarta
 
5TOFF3L
På frågan 5 visas en bokplywood och ingen av de svaralternativen
 
  • Gilla
Daniel 109
  • Laddar…
C
Närbild av en hörna på en skiva björkplywood som visar lagerstrukturen och ytan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.