En omöjlig fråga att svara på men jag ska iallafall försöka .
Först måste man hitta en modell som man trivs med ,sten ,trä gammalt eller modernt .

Vilka bekvämligheter som man vill ha och sist men inte minst vem som ska bygga huset.
Jag tror nog att man får ungefär vad man betalar för om man inte har oturen att få en dålig entreprenör...........som lyckas med att förstöra ett bra hus........
För min del är jag jätte nöjd med valet av vårat hus "Kungshus" ...
mvh :)
 
sofia_k skrev:
[quote author=skane67 link=1146519326/0#13 date=1146743251]Det är med entrepenörer som med svenska racerförare, oavsett vad du ger dem blir det aldrig bra!

njaaae... inte sant i alla fall åtminstone   :)[/quote]


Du har rätt, men den siste försvann 1978, Ronnie P.   :'(

...och på hantverkarsidan väntar vi på den förste fortfarande... hehe
 
S skane67 skrev:
Det är med entrepenörer som med svenska racerförare, oavsett vad du ger dem blir det aldrig bra!
Du menar nog F1-förare
I t.ex. rally, rallycross, STCC finns det en hög svenska förare som gör det ganska bra. Till och med bäst i världen ibland.
 
Måste vara veckans trådlyft;)
 
  • Gilla
  • Haha
Kelvin och 2 till
  • Laddar…
A Argastesnickaren skrev:
Måste vara veckans trådlyft;)
Såg det när jag postade kommentaren, men tänkte att ett sånt påstående minsann inte kan få stå oemotsagt :cool:
 
  • Gilla
Argastesnickaren
  • Laddar…
H
S sofia_k skrev:
Lätt Myresjöhus....

Är helt opartisk osså ;)
Myresjöhus har bara förstärk gipsskivor i väggarna. Ingen board.
 
H
P Paddington skrev:
Låt hypotetiskt säga att man hade obegränsat med pengar. Vilken hustillverkare skulle ge mig bäst hus (som ändå inte var flera miljoner dyrt) i normal pengaklass? Vilka hustillverkare får man "mest för pengarna" egentligen?
Först och främst en riktig Totalentreprenad!
Har lagt väldigt många timmar på att undersöka olika hustillverkare. Vi valde Trivselhus. Trivselshus har bl.a tjocka väggar, boarding iåich gipsskivor i väggarna och är energisnåla. Givetvis mycket mer än så som gjorde att vi valde Trivselhus.
 
Redigerat:
Som gammal snickare så väljer jag själv helt klart en lokal liten firma som jag har förtroende för.
Har jobbat för kataloghus tillverkare och deras prio är ju att tjäna pengar i första hand och då dom måste massproducera så kan aldrig deras hus bli lika bra som ett styckehus som görs just för att bli så bra som deras kund vill.
Nästa grej (trots att jag är snickare) bygg i sten eller betong.
Jämt klimat, svalt på sommaren och varmt på vintern, TYST inne, inget som knarrar och rör sig.
Blev själv klar och inflyttad för 2 månader sen i ett egenritat hus som i pris ligger i klass med ett lb-hus med en helt annan standard.
 
  • Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
Om jag hade obegränsat med pengar så skulle jag aldrig välja ett kataloghus, eller annan form av "hustillverkare" då gäller givetvis lösvirke, med lokal snickare med goda referenser.
 
Om jag hade obegränsat med pengar skulle jag gå till skogs och hugga timmer och timra upp huset. Det skulle bara bli trä överallt. Ett väldigt billigt hus räknat i material..... det är arbetstiden som skulle kosta i form av förlorad inkomst.
 
Obegränsat med pengar? Då hade jag gått loss på granit!
 
H heimlaga skrev:
Om jag hade obegränsat med pengar skulle jag gå till skogs och hugga timmer och timra upp huset.
Om du hade obegränsat med pengar så skulle du bygga något billigt som tar lång tid? :thinking:
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Om du hade obegränsat med pengar så skulle du bygga något billigt som tar lång tid? :thinking:
Ja.
Hög kvalitet behöver inte nödvändigtvis kosta pengar. I många fall kostar kvalitet mest arbetstid.
 
  • Gilla
PåLandet
  • Laddar…
Egen Arkitekt och lokala byggare med högt förtroende och yrkesstolthet ger nog bäst resultat om det verkligen ska bli super. Då har man trädgårdsarkitekt och inredare med i svängen också så allt viktigt fås med.

Trä, sten eller halm får avgöras av smaken och målet ;)
 
G Gummigum skrev:
Ja - och att man int ekan någe håller jag inte med om alls. Vi lärde oss - läste på och lärde occ en hel del så även omd et verkar överskådligt ifårn början så går det med lösvirke också det gäller å våga och så finns ju det här forumet med :)

Ja - ingen inget nånsin är la 100% . Det är en sak att stöta på problem det är hur problemen löses och hanteras som är det viktiga för relationen och mig som kund. Alla stöter för elelr senare på problem ( vi också).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.