Som rubriken säger.
Vattenintaget öppet, tar in vatten, tömpumpen går oavbrutet.
Har rensat alla slangar mm som gömmer sig bakom maskinsidan.
Utloppsslangen kollad, pumpen kollad, allt rent o fint, alla flottörer kollade, fotflottören kollad, inget vatten i foten.
Trycker jag off så stannar allt, maskinen stannar ej om jag öppnar luckan?? och inga program går att välja eller avsluta, inga programval lyser, känns som jag restat allt.
Några idéer, eller är maskinen död.
 
A
display?

troligt översvämningsskydd löst
 
A
Du har ingen display
det är den äldre plattformen
sitter en flottör vänster fram som troligen flutit upp och du får denna symptomen

kolla nivåhuset och rengör/byt detta samt slangen till sumpen från nivåhuset

du får dra fram maskinen och plocka bort vänster sida samt socklen
 
  • Gilla
Roland-1970
  • Laddar…
Allt är kollat o rensat, har idetorka nu.
Foten tom o flottören kollad, slangarna rensade o tomma, pumpen kollad.
Ingen diod lyser för valt program?? Men trycker jag ”on” så går pumpen och den tar även in vatten samtidigt.
Det går ej att välja program.
Om jag påverkar fotflottötbrytaren så slutar den ta in vatten men pumpen fortsätter gå.
Jag kan endast stänga detta beteende denom att trycka ”off”, börjar direkt igen vid ”on” och stannar ej om man öppnar luckan, inga programval möjliga, jag har ej heller lyckats resetta den, (vet ej riktigt hur man gör heller)
Påverkas ej av att dra kontakten, fortsätter likadant.
 
Det hela började med körning av diskmaskinsrens, men avbröts när den bara stod o gick fyra timmar senare.
Fanns en del vatten i foten, men vet inte om flottörbrytaren var aktiverad, men nu är allt rensat efter kontens regler.
Flottören i nivåhuset var skapligt fastgeggad, men allt är nu rent o fint .
Skumt är att inga dioder för tempval lyser o att den inte avbryter när luckan öppnas.
Finns det fler brytare än fotflottören i foten?
Det skrivs om att ta av sockeln? Vad menas, är bara vänstersidan som jag kan ta av, vad jag vet.
Vad gömmer sig bakom sockeln?
 
Har nu insett att man krypande kan skruva av det som kallas sockel med, och från denna öppning ta av slangen mellan ”pumpen” o ”reglerhuset” eller vad det kallas, var inte fritt blås i slangen, men inte heller tätt.
Hur som helst så är det nu lika rengjort som allt annat, men gjorde ingen skillnad.
Är det någon som detaljerat kan beskriva hur man resettar, så jag kanske kan starta något program,enda jag inte testat och maskinen verkar ha fastnat i vinkelvolten.
 
Glöm min fråga om reset, har hittat i manual på webben.
Dock fungerade det inte, utan maskinens pump går fortfarande samtidigt som den tar in vatten, inga programdioder tända, och den går oavsett om luckan är öppen eller ej, endast off på knappen stoppar eller dra ut sladden.
I morgon blir det sannolikt en ny.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.