Vad kostar det att anlita en inredare själv skulle behöva hjälp blir aldrig bra när jag försöker själv
 
Jag tror det varierar väldigt mycket. Det handlar mycket om hur stort uppdrag du ger inredaren. Du kan köpa alltifrån enstaka timmar för att bolla idéer till hela hela inredningen, med inköp av produkter och att få allt på plats. Du kan ta hjälp med bara ett rum eller hela huset.
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
Inredning är inte riktigt min grej. Jag fattar inte hur man får tid att göra allt planerande och införskaffande av grejer. Men samtidigt är jag ju inte idiot, jag vet vad jag vill ha och när jag är i ett rum -hos andra- känner jag direkt vad jag gillar med rummet.
Jag vill visa en del av vårt rum som gör mig glad varje dag jag kommer hem från jobbet. Detta är vad man ser direkt när man öppnar dörren. En i familjen är nog fortfarande störd och irriterad på att vår nya fåtölj står där den står vid kortsidan av vardagsrumsbordet, hon vill absolut ha den i ett hörn ”för så brukar man göra”. Men när jag ser denna syn blir jag avspänd och glad. Jag ser direkt mig själv ta en bok och sätta mig. Eller sätta datorn på bordet och få skärmen i oergonomisk arbetshöjd men perfekt höjd för filmtittande.
Och det verkar son resten av familjen börjar få det till en plats att myssitta. Jag tror mycket på detta med små öar i ett större rum och att inte placera allt längs väggarna. Och att inte fylla ”tomrummen” på väggen med tavlor. Vi gjorde om hemma efter slipandet av vårt golv och helt plötsligt blev en av väggarna tom och majoriteten tycker att så skall det vara. Rummet känns större och man får en yta utan distraktioner.
Typ...

Ett hemtrevligt rum sedd från dörren med en modern fåtölj vid ett bord och en tom vägg som skapar rymd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Håller med, det var en vacker och rogivande vy.
 
  • Gilla
Fario
  • Laddar…
Fario Fario skrev:
Inredning är inte riktigt min grej. Jag fattar inte hur man får tid att göra allt planerande och införskaffande av grejer. Men samtidigt är jag ju inte idiot, jag vet vad jag vill ha och när jag är i ett rum -hos andra- känner jag direkt vad jag gillar med rummet.
Jag vill visa en del av vårt rum som gör mig glad varje dag jag kommer hem från jobbet. Detta är vad man ser direkt när man öppnar dörren. En i familjen är nog fortfarande störd och irriterad på att vår nya fåtölj står där den står vid kortsidan av vardagsrumsbordet, hon vill absolut ha den i ett hörn ”för så brukar man göra”. Men när jag ser denna syn blir jag avspänd och glad. Jag ser direkt mig själv ta en bok och sätta mig. Eller sätta datorn på bordet och få skärmen i oergonomisk arbetshöjd men perfekt höjd för filmtittande.
Och det verkar son resten av familjen börjar få det till en plats att myssitta. Jag tror mycket på detta med små öar i ett större rum och att inte placera allt längs väggarna. Och att inte fylla ”tomrummen” på väggen med tavlor. Vi gjorde om hemma efter slipandet av vårt golv och helt plötsligt blev en av väggarna tom och majoriteten tycker att så skall det vara. Rummet känns större och man får en yta utan distraktioner.
Typ...

[bild]
Tyvärr, jag kan inte se något annat än kanten på mattan mot bokhyllan ;)
Klart underskattat hur upplevelsen är när man kliver in i ett rum, det sätter ett igångsvärdet på sinnesstämningen
 
  • Gilla
Fario och 1 till
  • Laddar…
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Tyvärr, jag kan inte se något annat än kanten på mattan mot bokhyllan...
Jag är punkare! Raka linjer och perfekt inpassning är för tråkiga människor som fastnat i gräsmattefållan...
:rofl:
 
  • Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.