Någon som försökt sig på detta? Stor risk för att förstöra stenen?

Är den limmad eller silikonad och kallas därmed limmad?

Gäller ett nytt Vedumkök.
 
Vad heter stenen och har du en bild?

Och ja, jag har gjort det par ggr på gott och ont, ska ni behålla vasken eller byta?
 
L Lopex skrev:
Vad heter stenen och har du en bild?

Och ja, jag har gjort det par ggr på gott och ont, ska ni behålla vasken eller byta?
Spännande. Är det svårt?

Bänken är en Frosty Carrina från Vedum med en FRAME FR520 ho. Hade tänkt att byta till en likadan ho fast i ett mässingsutförande.

Ska ju passa rakt av, så momentet som är klurigt är att dels få ur och dels sätta i - på ett korrekt sätt.
 
  • Rostfritt stålho under bänkskiva av Frosty Carrina med förpackade delar inuti.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har du något mellanrum mellan diskho Och bänkskiva i planlimmningen, om den bara är limmad, så det bara att börja skära försiktigt med brytbladskniv, detta är ett tidskrävande jobb, skära och bända försiktigt
 
L Lopex skrev:
Har du något mellanrum mellan diskho Och bänkskiva i planlimmningen, om den bara är limmad, så det bara att börja skära försiktigt med brytbladskniv, detta är ett tidskrävande jobb, skära och bända försiktigt

Menar du ovanifrån? Det är en smal liten remsa man kommer åt, den större delen av ytan är nedsänkt.

Eventuellt om det bara är tätat med silikon eller liknande, som sen är satt i spänn med skruvarna underifrån? Jag tänker att man kan lätta på skruvarna och sen trycka på underifrån. Är det en silikontätning borde den ge med sig rätt lätt?
 
  • Måttband visar en smal remsa vid kanten av en inbyggd, nedsänkt yta med potentiell silikontätning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Titt på smal remsa mellan plywood och nedsänkt yta med synliga skruvar och fästelement, potentiell silikontätning diskuteras.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mm, lossa skruvarna sen skär upp ifrån sen försök att trycka upp den, komposit är väldigt tålig men va så försiktig du kan, jag har tagit hjälp av en domkraft så man kan ge lite tryck hela tiden så silikonet dras isär sakta men säkert
 
Sen kolla upp fogen pärlvit ifrån lip, kommer nog passa lite bättre

Fast det är bilder på 2 olika kök? Ena är väl frosty och andra är väl maple orna?
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.