Har under drygt 20 år arbetat med industrigolv och superfloor är ett mycket bra golv har detta i mitt garage men kommer nog att belägga med en epoxymassa istället för att det är betydligt lättare att se när man har tappat småsaker på golvet sen behåller jag nog nuvarande golv där jag svetsar
 
  • Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
Som det känns nu blir det klinkers, men det dröjer ett tag innan jag kan börja med det så jag hinner fundera ett tag till.
Men hur ska man tänka om färg, mörkt för att skit syns mindre, ljust för att det just blir ljusare?
 
Precis, och då hamnar man på någon halvljus färg. Typ NCS S2500N
 
A
Eller det bästa av två världar,checkers mönster:)
 
  • Haha
Johannes Carlsson
  • Laddar…
A
Organiserad garageinredning med väggskåp, verktygstavla och svartvit rutigt golv.
 
Byggde upp en tvättavdelning på jobbet tidigare i år där jag valde ett fogfritt massagolv och nu kan jag inte sluta drömma om detta för mitt garage också...
Har klinkers i min verkstad i källaren och stör mig på alla fogar när jag åker runt på stolen eller flyttar moppelyften.

Ett enhetligt, fogfritt massagolv med blågrå nyans, som används i en tvättavdelning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
Jag antar att ett massagolv inte är gratis?
Får åka till Byggmax och kolla färgen på deras plattor, är ju svårt att se på bilderna på nätet.
 
Pysslar man som jag att krypa under bilar vill man inte ha klinker, och färgen ska vara ljusaste möjliga, kanske inte vitt, men ljusgrått.
Bäst vore nog ytbehandlad slipad betong med ljus ballast.
 
Isakare Isakare skrev:
Pysslar man som jag att krypa under bilar vill man inte ha klinker, och färgen ska vara ljusaste möjliga, kanske inte vitt, men ljusgrått.
Bäst vore nog ytbehandlad slipad betong med ljus ballast.
Varför inte klinkers när man kryper under bilen?
 
Domkraft, montörsvagn, pall/stol på hjul känns som om det gör sig mindre bra på klinker med tanke på fogarna.

Jag skulle satsat på ett 2-komp epoxy-golv. Biltemas hör man mycket gott om!

Epoxy har dock en nackdel vad jag kunnat läsa mig till och det är att det verkar släppa vid längre kontakt med vissa gummiblandningar. T.ex bildäck. Det verkar vara extra känsligt med nya däck. Antar att det har att göra med de mjukgörande tillsatserna i gummit?

Men det blir i övrigt tåligt samt ljust, snyggt och slätt!
 
Gummiraka funkar dåligt på klinker.
 
  • Gilla
Andreas_kalmar
  • Laddar…
Fyll fogarna med epoxy klarlack? ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.