Den första trean innebär den högsta klassen inom testområdet "Motstånd mot inträngande vatten"
Jag vill vinna detta regnstället för att jag är tjock och behöver komma ut på mina promenader, som blir inställda pga dåliga kläder. Jag arbetar på min vikt men måste röra mig.
 
EN 343. Baskrav för regnkläder ställer krav på bl a vattentäthet, ånggenomsläpp, rivstyrka och slitstyrka. Den första 3an visar klassen på plaggets vattengenomtränglighet (tätast är 3), och andra 3an är andningsarhet (mest andning är 3).

Med ett riktigt bra regnställ skulle vädret inte vara något hinder för att vara ute och leka med min 5-åriga son
 
Svar : Den övre siffran visar klassen på plaggets vattentäthet. (max 3). Den undre siffran visar klassen på plaggets ånggenomsläpp (max 3).

Varför man vill vinna ett regnställ, ja svaret är enkelt man vill vara torr.
Problemet med dom regnställen jag använt är inte regnet utan att dom andas så dåligt att man blir blöt från fukten från kroppen.
Märket Fristads har jag använt i 25 år i jobbet och dom gör bra saker men något regnställ som andas har dom inte lyckats med hitintills, kanske dom lyckats denna gång:thinking:
Har legat i covid för andra gången i över en månad så många kilo har försvunnit så det blir en mindre storlek än vanligt vid vinst.
 
Redigerat:
Övre siffran står för plaggets vattentäthet. Den undre för andningsförmågan.

Jag är studerade som cyklar till skolan alla årets dagar ca 50 min om dagen. En klockren klädsel för Göteborgsregnet har jag inte. Detta ställ skulle lösa det problemet. :)
 
Nu när hösten snart går över till vinter sitter man ju helst inne, men ibland bara måste man vara utomhus! Då är et skönt att kunna känna sig varm och torr. Veckans vinst, det fina regnstället från Fristads, går till @Marinael som har mycket att göra i trädgården innan frosten slår till. Grattis säger vi och hoppas du blir nöjd med regnstället!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.