Tjenare undrar hur man får av remskivorna fram(asså dom från motorn) jag har tatt ur skruven men den sitter som fasen så undrar om ni har något tips, seriösa svar uppskattas, har testat att värma upp den med värme pistol och försökt bryta med kofot men det hjälpte inte, det är en bs 12 HP
 
- Smörj-/rostlösningsolja som kryper in i mellanrummet mellan axel & remskiva.
- Avdragare som drar i remskivan samtidigt som den trycker på axeln.
- Värme på remskivan, gasbrännare/skärbrännare, varmluftspistol ger för dålig värme.
 
Demmpa Demmpa skrev:
- Smörj-/rostlösningsolja som kryper in i mellanrummet mellan axel & remskiva.
- Avdragare som drar i remskivan samtidigt som den trycker på axeln.
- Värme på remskivan, gasbrännare/skärbrännare, varmluftspistol ger för dålig värme.

På just den motorn jag har så går det in som ett hål där inne sitter skruven, så hur skulle jag kunna sätta avdragaren då?
 
A
Lossa bulten lite grann,tryck med avdragaren på bulten!
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
P Partner skrev:
På just den motorn jag har så går det in som ett hål där inne sitter skruven, så hur skulle jag kunna sätta avdragaren då?
Nu skrev du inte vad det är för någon trädgårdsmaskin du har, bara att det var en remskiva och en axel.
Så mitt svar lika allmänt.

Så exakt hur du ska göra är svårt att säga med hjälp av ursprungsinformationen.

Med tilläggsinformationen så har handyman 1 givit ett bra allmänt svar.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Nu skrev du inte vad det är för någon trädgårdsmaskin du har, bara att det var en remskiva och en axel.
Så mitt svar lika allmänt.

Så exakt hur du ska göra är svårt att säga med hjälp av ursprungsinformationen.

Med tilläggsinformationen så har handyman 1 givit ett bra allmänt svar.
Ville ha något att greja med så tog en gammal skandic kaross och satte på en 12hp Briggs Stratton som jag skulle använda till reservdelar men satte på den och tänkte fixa den men skivan fram är ganska dålig, så det är en skandic kaross
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.