vi har fått över en del skivor av rysk björkplywood (fin kvalite, endast enstaka lagningar ). Vi skulle behöva sälja skivor, men har svårt att hitta motsvarande material och vad är rimlig pris för 15 mm skiva i storlek 1250 x 2500 ... vet inte riktigt vad vi betalade, det levererades med vårt garage från Litauen
 
Hur många lager?
 
F
DixiePixie DixiePixie skrev:
vi har fått över en del skivor av rysk björkplywood (fin kvalite, endast enstaka lagningar ). Vi skulle behöva sälja skivor, men har svårt att hitta motsvarande material och vad är rimlig pris för 15 mm skiva i storlek 1250 x 2500 ... vet inte riktigt vad vi betalade, det levererades med vårt garage från Litauen
Jag skulle kunna vara intresserad. Var bor ni och antal lager samt tjocklek?
 
F fsn skrev:
Jag skulle kunna vara intresserad. Var bor ni och antal lager samt tjocklek?
11 lager
 
D dennis_f skrev:
Hur många lager?
11 lager
 
Om skivorna inte är nära fsn kanske de är nära för mig på andra sidan. Jag har ingen koll på vad du kan ta, men jag kan ha behov av några. Hur många har du och var finns de?
 
DixiePixie DixiePixie skrev:
vi har fått över en del skivor av rysk björkplywood (fin kvalite, endast enstaka lagningar ). Vi skulle behöva sälja skivor, men har svårt att hitta motsvarande material och vad är rimlig pris för 15 mm skiva i storlek 1250 x 2500 ... vet inte riktigt vad vi betalade, det levererades med vårt garage från Litauen
Här är en prislista på olika virke, plywood, MDF etc. från Sliparebackens finsnickeri.

https://sliparebackensfinsnickeri.se/snickerivirke

710kr skivan för 15mm rysk björkplywood tar de.
 
S Snappahaneklanen skrev:
Här är en prislista på olika virke, plywood, MDF etc. från Sliparebackens finsnickeri.

[länk]

710kr skivan för 15mm rysk björkplywood tar de.

Tack! Men är inte priset drygt 1200 för 15 mm enl listan?
 
Calexico tar 720 för BB/BB 15mm så runt 700 är nog rätt butikspris. Om de finns nära norra Stockholm kan nog jag också vara intresserad av några till rätt pris.
 
Är det EXT limmad B/BB kvalite?
 
Tack för hjälpen med prislistan! Jag ska nog mejla fabriken och kolla om den är ext eller int limmat. Det info kan nog behövas om vi ska sälja skivor. Det är i alla fall minst bb/BB kvalite och skivbitar vi använt utomhus har varken böjt sig eller släppt i limning...
 
Glömde skriva: vi finns norr om Gbg
 
DixiePixie DixiePixie skrev:
Tack! Men är inte priset drygt 1200 för 15 mm enl listan?
Jo men lite längre ner finns RYSK björkplywood för 710kr. Fråga mig inte vad skillnaden är eller varför den ryska är billigare.
 
DixiePixie DixiePixie skrev:
Glömde skriva: vi finns norr om Gbg
Hur många mil? :)
 
Just det, men det är betydligt mindre skiva. Rysk /baltisk plywood är ofta dyrare. Nåväl, tack för prislistan, har en lite bättre koll på priset nu...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.