Hej,

är det någon som vet om det finns någon golvproducent som tillverkar plastgolv med lite roligare och starkare färger än de som finns hos forshaga, armstrong osv?

T.ex. grönt, gult, rött i ganska klar nyans?

Det finns ju ofta i linoleum, men inte i plastgolv. Någon som vet?

Skulle verkligen behöva tips!!!!!!!
 
Har du kollat på gummigolv? De finns i alla möjliga färger, är läckra att gå på och spillvänliga! Kolla på ehrenborg.se.
Annars kan du kolla på Trendy universe-kollektionen från tarkett.se

Lycka till/ Malin

 
Kika även på Tarketts avdelning för offentlig miljö bla. så har dom en serie som heter "Eminent" där det finns en BLÅ-BLÅ färg, tror det fanns även gult och rött, dessa mattors färger är betydligt starkare än de i kollektionerna för hemmiljö och dessutom enfärgade, det går utmärkt att lägga dem hemma, vi har tex valt en räfflad "metallic" halksäker matta till vår hall, enda skillnaden är att dessa måste trådsvetsas i ev. skarvar.

MVH/Christina.

http://www.tarkett-sommer.com/sverige/objekt/default.asp
 
hej,
tack för tipset, christina! De golv som du nämner - är de plastgolv, och inte linoleum?
HAr blivit avskräckt av linoleum eftersom de kräver mycket mer skötsel.

mvh jenny
 
Jag jobbar på Trelleborg Industri AB i Trelleborg där vi bland annat tillverkar gummimattor/golv och ehrenborg är vår försäljare.

Det finns med räfflor, mönster av olika färger o.s.v.

Dock måste man sköta dem om de används varje dag och det är polering. Här i korridoren är det väl 1 gång per 3 år så för hemmet är det ca 10 år. Tar ca 1h för 20 kvm och behöver torktid på 5h ca.

Annars är de mjuka att gå på, ger inte ifrån sig "klistrig" ljud som man får när man går på plastgolv.

Om de är varm eller kall på golvet kan jag ej uttala mig. Ingen aning ;)

Hoppas inlägget var neutralt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.