S Snickerick skrev:
Du missar att syftet är att hitta ägaren, utan det är det omöjligt att köpa huset.

Så snart ägaren är hittad drar man såklart tillbaka stämningen.
Frågan är dock Hur villig ägaren är att sälja till dig?
Jag skulle inte sälja till någon som försökt stämma mig... Isf får de betala bra...
Så stämning skapar bara stämning hos advokaterna
 
S Snickerick skrev:
Du missar att syftet är att hitta ägaren, utan det är det omöjligt att köpa huset.

Så snart ägaren är hittad drar man såklart tillbaka stämningen.
Jag förstår nog inte riktigt men är ingen expert på processen för stämningar?

Ska TS "hitta på något" att stämma ägaren för, författa en stämningsansökan och sedan "dra tillbaka den" när ägaren fått stämningen?

Det faller redan på "hitta på något" då stämningen måste ha en grund för att inte avslås direkt.. Om vi bortser från det så tror jag inte ägaren blir överlycklig över att få en påhittad stämning och tvingas skriva under ett delgivningskvitto ;)

Kan ju också vara jag som helt missförstår men jag tror det finns bättre sätt att hitta ägaren.

/Krille
 
  • Gilla
M.Drömmaren
  • Laddar…
K Krille4 skrev:
Jag förstår nog inte riktigt men är ingen expert på processen för stämningar?
Jag tror stämningsförslaget kallas "skämt". ;)
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Det kan ju även vara så att ägaren inte vill bli hittad, det kan finnas många orsaker till det.
 
  • Gilla
Krille4
  • Laddar…
S
Hur mycket är det värt för dig att komma i kontakt med ägaren?
 
Kom bara att tänka på ”- gammelgubben knackade på hos granngubben. -” ja e inte hemma, skrek granngubben innefrån huset” Men sa gammelgubben, ” dina stövlar står ju här på farstukvisten. Fan skrek granngubben-”jag har väl för f-n ett par till”
 
  • Haha
  • Gilla
AndersOhrt och 4 till
  • Laddar…
S Snickerick skrev:
Hur mycket är det värt för dig att komma i kontakt med ägaren?
Tja man måste tänka på att ägaren vill sälja även efter att man hittat ägaren
 
M.Drömmaren
S Snickerick skrev:
Hur mycket är det värt för dig att komma i kontakt med ägaren?
Jag kommer inte ägna mitt liv åt att gå till botten med de men jag tyckte de vore kul o se om de kanske kunde tänkas säljas. Med de sagt är de inte säkert jag vill köpa. Allt beror ju på :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.