Hej på er,

Hur har ni som byggt prefab hus och inte valt till husföretagets egna garage gjort? Jag tänkte köpa ett garage från mellby eller Lundbergs, men kom senare på att det kanske blir fult om fasaderna blir olika? Jag ska bygga med eksjöhus om det hjälper.
 
J Anlin skrev:
Hej på er,

Hur har ni som byggt prefab hus och inte valt till husföretagets egna garage gjort? Jag tänkte köpa ett garage från mellby eller Lundbergs, men kom senare på att det kanske blir fult om fasaderna blir olika? Jag ska bygga med eksjöhus om det hjälper.
Vi bygger med rörvikshus och har bett om att få beställa panel från husleverantören för att få det exakt lika sättning och profil.
Stomme blir lösvirke eller modul. Ej bestämt ännu.
 
Då tänker jag vara lite motvalls: varför måste det vara lika?
Förra kåken hade fristående garage, huset var byggt på 30-talet och garaget -65-70 nånting med olika träpanelfasader och det var inget som störde.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Vi tänkte bygga prefab garage typ mellby, så vet inte om vi kan byta panel?

Jag tänker att det blir snyggast om det ser likadant ut? Kanske har fel!
 
Jag tror att det främst beror på hur hus och garage är placerade mot varandra.

Vi har exempelvis endast 2m hörn-hörn mellan hus och garage i vinkel. Då tycker jag det är snyggast med lika panel.

Men om garaget är mer fristående så håller jag med skribenten ovan att det funkar med olika panel.
 
P Psyqe skrev:
Jag tror att det främst beror på hur hus och garage är placerade mot varandra.

Vi har exempelvis endast 2m hörn-hörn mellan hus och garage i vinkel. Då tycker jag det är snyggast med lika panel.

Men om garaget är mer fristående så håller jag med skribenten ovan att det funkar med olika panel.
Men ni byggde lösvirke?
 
J Anlin skrev:
Men ni byggde lösvirke?
Vi har inte byggt ännu, tittar på både lösvirke och flertalet modulvarianter.
På många av leverantörerna kan du välja bort panel enkelt.
 
Bara be om en offert utan panel, så fixar nog alla stora garageförsäljare det. T. ex Mellby, lövångersbygg m.m

Kan verkligen rekommendera att ladda ner lövångersbygg's app. Där kan man enkelt rita upp sitt egna garage och sen direkt begära en offert.
 
  • Gilla
Julistormen
  • Laddar…
R Ricke_1602 skrev:
Bara be om en offert utan panel, så fixar nog alla stora garageförsäljare det. T. ex Mellby, lövångersbygg m.m

Kan verkligen rekommendera att ladda ner lövångersbygg's app. Där kan man enkelt rita upp sitt egna garage och sen direkt begära en offert.
Kanon tack, jag har mest kollat på mellby faktiskt. Nästan 200 tkr billigare än eksjöhus
 
  • Gilla
reed_
  • Laddar…
J Anlin skrev:
Kanon tack, jag har mest kollat på mellby faktiskt. Nästan 200 tkr billigare än eksjöhus
Har för mig att Lundqvists trävaruhus och lövångersbygg är billigare än Mellby Hus. Värt att kolla i alla fall

Själv tänkte jag be ett företag hyvla panel efter hur min panel från VårgårdaHus ser ut och sen bygga med lösvirke. Lite mera jobb, men klart billigare.
Lycka till med projektet
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.