Jag ursäktar för titeln på denna tråd. Jag kunde inte komma på något bättre, hehe!

Iallafall, jag har tagit stativet från en datorskärm och fixat så att jag kan sätta fast min laptop på den. Det fungerar rättså bra men laptopen sitter just nu fast med dubbelhäftande tejp (kallad no more nails). Den sitter stenhårt fast men jag vet att den kommer att lossna någon vacker dag och slå i golvet så att skärmen spricker. Dessutom vill jag slippa använda dubbelhäftande tejp eftersom att laptopen ska gå att flytta på utan att stativet hänger med.

Jag letar efter någonting som jag kan skruva fast i stativet så att det håller laptopen på plats. Se bifogade bilder på hur det ser ut och hur jag tänker mig att den skulle kunna hållas på plats. På den yta som laptopen sitter fast finns det 4st skruvhål rättså tätt inpå varandra, och det är där jag skulle skruva fast vad det nu än är.

Tips? Någon som kanske kan införskaffas från Clas Ohlson, Kjell&Co eller Bauhaus vore att föredra. Allting annat ligger för långt bort för mig just nu.

Tackar på förhand!
 
  • Skiss av en laptop monterad på ett datorskärmstativ med framhävda fästkroppar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Laptop monterad på ett datorskärmstativ bredvid en stor datorskärm, på ett träskrivbord med växt och kaffekopp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
major_tom major_tom skrev:
kan du inte skruva fast typ en sån här?

[bild]
[länk]
Du, det där är en jättebra idé! Om jag bara kan hitta en sån i typ svart eller metallfärg så skulle det vara helt perfekt.
 
Kardborrband? :thinking:
 
J Jarlsgård skrev:
Kardborrband? :thinking:
Haha! Nej det vore fult. Det ska se någorlunda bra ut också, men major_toms tips påminde mig att det finns stativ för surfplattor och de börjar ju ändå bli rätt stora i skärmen nu så det skulle nog fungera bra. Detta är bara en 13" laptop så typ surfplattestorlek.
 
J JonathanEkholm skrev:
Du, det där är en jättebra idé! Om jag bara kan hitta en sån i typ svart eller metallfärg så skulle det vara helt perfekt.
Bör väl gå att få tag i en plåt i rätt storlek och få den bockad hos närmsta plåtslagare till ett vettigt pris.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.