Är Eksjöhus så illa som ryktet gör gällande? Vi är väldigt sugna på ett Eksjöhus, men är samtidigt livrädda för att välja dem efter det man hört. Har någon här positiva/negativa erfarenheter av Eksjöhus? Har de totalentreprenad eller är det säljarnas egna bolag som används?

Jag är särskillt intresserad av kommentarer från er som varit i kontakt med Södertäljekontoret eftersom det ligger närmast.
 
Vi är i kast med att bygga ett eksjöhus med just det kontor ni nämner. Vi var till en början mycket tveksamma till att bygga med dem efter att ha hört hur det gått för en del husbyggare som anlitat just det kontoret. Vad jag förstått så har problemen vid en del byggen berott bland annat på de externa entreprenörerna gjort en mindre bra insats, men tyvärr även pga huvudkontoret inte tagit tag i problemen på allvar. Efter att ha vägt för och emot så valde vi trots allt att bygga med eksjöhus, med egna valda entreprenörer, kvalitetsansvarig och kontrollant.

Vi har haft en öppen dialog med säljaren och hittils är intrycket gott. Sen återstår att se hur det går med själva bygget. Vi har i alla fall lärt oss mycket av att läsa på detta forum om vad man ska tänka på i byggahusprocessen och har gott hopp om att det ska gå bra.
 
Eksjöhus bygger med generalentreprenad. De kan även erbjuda totalentreprenad för en viss procent på entreprenadkostnaden. Har för mig att det är 6 %.
 
Spix skrev:
Jag är särskillt intresserad av kommentarer från er som varit i kontakt med Södertäljekontoret eftersom det ligger närmast.
Samma säljare som vi hade. Vi anmälde honom till etiskarådet TMF/STR och fick rätt.
Kan tyvärr inte lägga ut detta p.g.a no publicum.

Jari
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.