D droopy skrev:
Vet att boxer låter en behålla kortet och se på gratiskanalerna helt utan kostnader. Viasat går det att få de fria kanalerna med också men Viasat tar ganska mycket för "korthyra" och abbonemang för servicen att uppdatera kortet (av någon underlig anledning) Så det är betydligt bättre med Boxers kort.

Även bra med några kanaler som fungerar då internätet ligger nere eller är belastat/har störningar.
Så ett kort för de fria kanalerna är inte så dumt. Kör själv med boxers kort och fria kanaler då jag var kund hos dem fgör 3-4 år sedan. Kortet har fungerat under alla år utan uppdatrering eller kostnader.
Boxerkortet kan du ta ur, det behövs icke för de fria kanalerna.
 
  • Gilla
deetee och 2 till
  • Laddar…
Jag hade nog tyckt det bara var skönt att slippa Svensk Vänster Television i vardagsrummet. En och annan sevärd dokumentär har de förstås köpt in men dem kan man ju se på SVT play i TVn.
 
  • Gilla
mnils och 3 till
  • Laddar…
P Pistol skrev:
Snart måste jag säga upp mitt TV-paket från Viasat. Vi betalar ca 400 kr i månaden för ett mellanpaket men vi kollar egentligen bara på SVT Aktuellt och Agenda på söndagarna, annars är det streaming som gäller. Känns onödigt att betala 400 kr/mån för gratiskanaler.

Hur man kan se SVT 1 och 2, TV4 och 6:an utan abonnemang, gärna ett sätt utan att dra massa kablar? Finns det ett sätt?

Förutsättningarna är: Ny Smart TV, Fiber, ASUS Router och TP-Link Homeplugs. Något jag bör ha istället för att få det att fungera?
TV-antenn funkar.
 
N Nalleman64 skrev:
Vi har det Cmore-abonnemanget för 139:-/mån. Får användas på två skärmar samtidigt.
[länk]
Går att 20 % billigare om du går med i Elgigantens kundklubb, vilket är gratis. Den enda förpliktelsen är att du får ett nyhetsmail en gång i veckan.
 
TeliaPlay
ComHemplay
Mm
 
Viasat via IP-TV eller hederlig satellit? Om det är det sistnämnda så är det ju ingen rocket science att byta ut parabolantennen mot en antenn för marknätet, skruva dit en f till IEC-hane nere vid tvn och plugga in och vips så har du din kabel på plats och underhållning när internet är nere, mål 30s före grannarna med IP-TV, streaming eller playtjänster.
 
P Pistol skrev:
Snart måste jag säga upp mitt TV-paket från Viasat. Vi betalar ca 400 kr i månaden för ett mellanpaket men vi kollar egentligen bara på SVT Aktuellt och Agenda på söndagarna, annars är det streaming som gäller. Känns onödigt att betala 400 kr/mån för gratiskanaler.

Hur man kan se SVT 1 och 2, TV4 och 6:an utan abonnemang, gärna ett sätt utan att dra massa kablar? Finns det ett sätt?

Förutsättningarna är: Ny Smart TV, Fiber, ASUS Router och TP-Link Homeplugs. Något jag bör ha istället för att få det att fungera?
Har nytt hus, d v s ingen antenn på taket - så för att få in gratiskanalerna SVT1&2, TV4 och 6:an så köpte jag en billig inomhus antenn på Netonnet och kopplade in den rakt i TV:n. Man får testa att byta plats på den för att hitta kanalerna, men väl rätt placerad så fungerar den perfekt. Kostade ca 199:- - sen finns en dyrare, som jag köpte till husvagnen (ej husvagnsantenn) utan en "vanlig" inomhusantenn som är rund, nedis tror jag den hette. Den gav perfekt bild direkt - så nu har jag bytt ut den billiga inne i huset mot den dyrare runda; behövde knappt flytta runt den =perfekt bild direkt (efter kanalsökning).

Billigare än så kommer man inte...

Alla andra typer av lösningar; via fiber; kräver ett grundabonnemang hos någon leverantör som då gör att man "får" gratiskanalerna på köpet.
Annars finns IPTV.....
 
K Kenneth Lind skrev:
Kan detta vara ett alternativ ?
[länk]
Ja, helt klart - dock behöver du ändå en antenn - fast med denna ska du ju då även kunna få in de fria HD kanalerna.
 
B Berndtan skrev:
Hur många i hd o 5.1?
Dom flesta kanalerna finns i HD eller fhd vissa finns i 4k. Andra bara i HD. Man får gamepass till NFL, nba mfl.
 
P Pistol skrev:
Snart måste jag säga upp mitt TV-paket från Viasat. Vi betalar ca 400 kr i månaden för ett mellanpaket men vi kollar egentligen bara på SVT Aktuellt och Agenda på söndagarna, annars är det streaming som gäller. Känns onödigt att betala 400 kr/mån för gratiskanaler.

Hur man kan se SVT 1 och 2, TV4 och 6:an utan abonnemang, gärna ett sätt utan att dra massa kablar? Finns det ett sätt?

Förutsättningarna är: Ny Smart TV, Fiber, ASUS Router och TP-Link Homeplugs. Något jag bör ha istället för att få det att fungera?
Jag har en liten billig bordsantenn från cdon, har hängt den bakom gardinen i ett fönster, funkar klockrent!
 
  • Gilla
Permelite och 1 till
  • Laddar…
B bengtandersson skrev:
TAKANTENN skall det vara
Jag har min på väggen
Yagi, och en enkel digitalbox för markbunden sändning
Får in ettan, tvåan och fyran
Räcker för min fru och mig
Vi tittar kanske på tv ett par timmar i månaden
Kostar inget i avgift
 
  • Gilla
Magnus E K
  • Laddar…
Lucky2015
P Pistol skrev:
Snart måste jag säga upp mitt TV-paket från Viasat. Vi betalar ca 400 kr i månaden för ett mellanpaket men vi kollar egentligen bara på SVT Aktuellt och Agenda på söndagarna, annars är det streaming som gäller. Känns onödigt att betala 400 kr/mån för gratiskanaler.

Hur man kan se SVT 1 och 2, TV4 och 6:an utan abonnemang, gärna ett sätt utan att dra massa kablar? Finns det ett sätt?

Förutsättningarna är: Ny Smart TV, Fiber, ASUS Router och TP-Link Homeplugs. Något jag bör ha istället för att få det att fungera?
Jag streamar kanalerna med Chromecast i tv:n. Svt play är helt gratis. Tv4 är gratis men har premium till en kostnad om man vill det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.