Idag kan man ju markera en text och göra ett eller flera citat. Lysande bra.

Skulle det inte vara en kioskvältare att kunna markera ett inlägg (antingen texten eller att man gör det i listan bredvid Anmäl och Ignorera) och sedan starta en ny tråd med detta inlägg citerat? Helst med möjlighet att välja delforum också.

Då är det ju väldigt lätt att diskutera vidare en fråga som kanske är OT i tråden men värd en diskussion ändå.

Århundradets pang-idé om jag får säga det själv.
 
  • Gilla
  • Älska
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
Vad är skillnaden mot att trycka på citera och kopiera hela inlägget in i en ny tråd?
 
Stefan N Stefan N skrev:
Vad är skillnaden mot att trycka på citera och kopiera hela inlägget in i en ny tråd?
Citera skapar ett citat i samma tråd. När du börjar babbla om motorsågar i en tråd om den optimala lyftpåfyllaren vill jag inte citera ditt inlägg utan svara i en annan tråd istället, på rätt ställe. Ditt inlägg/påstående/fråga kan ju ändå ha verkshöjd nog att hedras med ett svar.

Att kopiera inlägget och skapa en ny tråd fungerar ju förstås, men eftersom du och vi andra är lata så blir det inte gjort och vi går OT istället.

Som bonusfunktion i version 2.0 skulle man kanske som trådskapare också kunna välja att FLYTTA inlägget (eller delar av inlägget, likt citat-funktionen) till en annan tråd med samma funktion men det finns ju risk med en sådan möjlighet.
 
Ja och då antar jag att du väljer citera och sedan kopierar du texten i svarsrutan och går till rätt forum och gör ett inlägg där. Jag önskar automatisera det.
 
@MathiasS, jag tycker det är en bra idé och jag tror inte det är så svårt att fixa. Har skrivit upp det på att göra-listan.
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Precis, men jag tänkte mig mer att det skulle finnas en "Ny tråd" bredvid den svarta "Citera" som dyker upp när man markerar något, men naturligtvis skulle den även kunna visas under "...".

---
Skärmdump av ett forumgränssnitt som visar en markerad "Citera"-knapp vid textval och en meny med tre punkter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

---

I förlängningen skulle man kunna tänka sig att det fanns en "Vidarebefordra" där man får upp en lista på de senaste forumtrådarna som man varit aktiv i (och en sökruta som söker i alla forumtrådar man deltagit i eller alla forumtrådar överhuvudtaget) och om man väljer en av dem så publiceras citatet i den tråden. Kanske med ett krav på att man också måste skriva något själv utöver citatet.
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Precis, men jag tänkte mig mer att det skulle finnas en "Ny tråd" bredvid den svarta "Citera" som dyker upp när man markerar något
Risken är att det blir för enkelt så det istället för att vara en spretig men konstruktiv diskussion blir en massa trådar med ett enda svar.
 
Man skulle behöva markera i ett inlägg att det skapats en ny tråd baserat på inlägget, och kanske en länk i inlägget till den nya tråden? Annars är risken större att diskussionen i den nya tråden blir kortlivad och att hälften av diskussionen fortsätter OT i originaltråden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.