Hej. Jag har införskaffat Yale Doorman som inte vill jobba med mig. Den fungerar i en halvtimme och sen så slutar den öppna inifrån bara. Det går fortfarande att öppna med låskod från utsidan men den dör efter halvtimme från insidan. Bortaläget är avaktiverad också. Den fungerade helt och hållet igår efter installationen. Men den startade idag och krångla utan att jag har gjort något annat med den. Vad är felet?
 
S ShmakShmak skrev:
Hej. Jag har införskaffat Yale Doorman som inte vill jobba med mig. Den fungerar i en halvtimme och sen så slutar den öppna inifrån bara. Det går fortfarande att öppna med låskod från utsidan men den dör efter halvtimme från insidan. Bortaläget är avaktiverad också. Den fungerade helt och hållet igår efter installationen. Men den startade idag och krångla utan att jag har gjort något annat med den. Vad är felet?
Hej, det är mycket viktigt att den som installerar låset läser och följer instruktionerna i manualen till punkt och pricka. Här går det inte att slarva. Sen måste användaren förstå hur låset fungerar, t.ex. måste man tillse att låskolvarna går ut till fullo vid stängning av dörren. Rätt avstånd mellan dörr och låsbleck är också mycket viktigt.
Med vänlig hälsning, Göran
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.