Är lite osäker om ja ska ha den framför fönstret då måste jag lyfta ner torktumlaren när man ska städa fönstret det kan bli lite tungt. Speciellt om den är fastskruvad i monteringsramen.
 
Jag har samma problem och liknande mått men ditt badrum är 1m längre. Undrar hur bred ditt fönster är och varför du vill köra på U dusch.

Du kan ju undvika alla dina problem genom att ha tvättmaskin och torktumlare i ett, skippa högskåpet och ha vikbara duschväggar.

Mitt fönster ger bara 54cm fri vägg yta så jag kör nog bara på J formad duschvägg på en sida men det finns vikbara för fönster typ "Cyclone Duschhörn / Fönster". Ska man ha kvalité är prisskillnaden 6tkr/20tkr, billigare stuff 3/7tkr. Inte säker på vad som är mest prisvärt för försäljning, vad tycker ni?

54bjjsC.png
940
 
Har testat i butiken lika olika duschar det mycket möjligt att det blir smidigare men den d har förslagit. En U-dusch såg ut att ta minst plats när den inte användes alltså när dörrarna var infällda på varandra
 
  • U-dusch med infällda dörrar, duschhuvud, handdusch och handduk på väggen i ett ljust badrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • U-formad duschhörna med infällda dörrar och duscharmatur i ett modernt badrum, med en korg utanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Schematisk illustration av en U-dusch med infällda dörrar för att spara plats i badrummet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Dominika Dominika skrev:
Är lite osäker om ja ska ha den framför fönstret då måste jag lyfta ner torktumlaren när man ska städa fönstret det kan bli lite tungt. Speciellt om den är fastskruvad i monteringsramen.
Det är väl snarare så att om det inte går att se fönstret så blir det inte längre viktigt att göra rent där.

Dominika Dominika skrev:
Vet att vissa grannar har satt i en vägghängd toalettstol kanske de hade också varit ett alternativ för mig.
Det innebär väl också att man flyttar avloppsröret så det är väl ingen skillnad mot flytta en golvstående, som jag ser det.
 
InciliusAlvarius InciliusAlvarius skrev:
Jag har samma problem och liknande mått men ditt badrum är 1m längre. Undrar hur bred ditt fönster är och varför du vill köra på U dusch.

Du kan ju undvika alla dina problem genom att ha tvättmaskin och torktumlare i ett, skippa högskåpet och ha vikbara duschväggar.

Mitt fönster ger bara 54cm fri vägg yta så jag kör nog bara på J formad duschvägg på en sida men det finns vikbara för fönster typ "Cyclone Duschhörn / Fönster". Ska man ha kvalité är prisskillnaden 6tkr/20tkr, billigare stuff 3/7tkr. Inte säker på vad som är mest prisvärt för försäljning, vad tycker ni?

[bild]
[bild]
InciliusAlvarius InciliusAlvarius skrev:
Jag har samma problem och liknande mått men ditt badrum är 1m längre. Undrar hur bred ditt fönster är och varför du vill köra på U dusch.

Du kan ju undvika alla dina problem genom att ha tvättmaskin och torktumlare i ett, skippa högskåpet och ha vikbara duschväggar.

Mitt fönster ger bara 54cm fri vägg yta så jag kör nog bara på J formad duschvägg på en sida men det finns vikbara för fönster typ "Cyclone Duschhörn / Fönster". Ska man ha kvalité är prisskillnaden 6tkr/20tkr, billigare stuff 3/7tkr. Inte säker på vad som är mest prisvärt för försäljning, vad tycker ni?

[bild]
[bild]
Karmyttermåtet är 980mm
 
BirgitS BirgitS skrev:
Det är väl snarare så att om det inte går att se fönstret så blir det inte längre viktigt att göra rent där.


Det innebär väl också att man flyttar avloppsröret så det är väl ingen skillnad mot flytta en golvstående, som jag ser det.
Var bara lite osäker men nu när du säger att de ungefär samma göra så ska jag kolla lite mer in på de att flytta toasitsen cirka 60cm sen ställa in tvättpelare i hörnet. Men hur gör man isf med avloppet från TM kopplar man in den i toaletten eller måste man dra den enda ner till duschen.
 

Bästa svaret

BirgitS
Dominika Dominika skrev:
Men hur gör man isf med avloppet från TM kopplar man in den i toaletten eller måste man dra den enda ner till duschen.
Det avloppet liksom alla andra avlopp brukar man dra nere i golvet och låta dem mötas där för vidare transport till den vertikala stammen ner till källaren. På samma sätt som avloppet från toa, handfat och golvbrunn är dragna idag.
 
Här är en annan bild av grannens toalett han har satt in en u dusch de hade gått och trycka in en tvätt pelare där. Men ganska tveksamt
 
  • Ett modernt badrum med glasduschvägg, vita kakelväggar och gråa handdukar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
H
Dominika Dominika skrev:
Hej,
Funderar på att renovera badrummet den är ganska smal samt avlång men är verkligen sugen på en tvättpelare samt ett högskåp för förvaring.
Fönstret strular till det lite med duschen samt toalettstolen står precis när man kommer in har inga planer på att flytta den bor på 8:våningen. Undrar om någon har några tips badrummet är ca 1,3meter bred samt 3 meter lång.

Bifogar lite plan skiss som jag har pusslat ihop men är inte riktigt nöjd :/
( strunta i nyansen på kaklet det var bara för att få lite struktur)
Tack på förhand.
Jag har lite svårt att se vad det är för inredning som skall in.
Spontant skulle jag flytta fram badkaret mot bortre väggen, sen tvättstapeln någonstans på resterande del av väggen, toalett och handfat till andra väggen, gärna en handfatsmöbel som är mer rundad, t.ex. som Björbo Valhall, den ser inte så stor ut som en fyrkantig eller rektangulär möbel när man kommer in i badrummet sett från dörren.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.