Vi funderar på om vi ska skaffa ett bubbelbadkar till vårt nya hus eller om vi ska välja ett klassiskt badkar utan bubblor.

Det finns ju massor av billiga bubbelbadkar ute på marknaden men vi har hört av bekanta att de billigare karen låter väldigt mycket när man använder dem och att det inte är avslappnande att ligga i ett kar som låter som en jumbojet ;D

Det skulle vara lite kul att ha ett bubbelbad med massage osv men vi har inte lust att betala hur mycket som helst.

Har någon några kloka råd att komma med eller egna erfarenheter av billiga eller dyra bubbelbad?
 
Ingen som tycker något om sitt badkar? :-?

Inget kar som ni kan rekommendera respektive INTE vill rekommendera? ;)

 
Vill ej rekommendera de gamla bubbelkaren, de med egenproducerat bubbel, odören kan ge avsmak i längden ::)

Lite allvarligare dock, på Biltema finns en hel del ljudisolerande produkter för bilar som du kan fästa på undersidan av badkaret om du tycker jetmassage strålarna låter för mycket. Ett annat är att lyssna på lite musik samtidigt. Jag lyssnar varje dag på en spa anläggnings jet-strålar på jobbet och det är inte så himla farligt egentligen, blir sövande efter ett tag ;) Men vi är alla olika så vissa kan såklart uppleva det störigt :p

Wilhelm
 
Lite ljud får man väl räkna med antar jag. Jag vet inte om bubbelbaden låter så mycket att det verkligen stör?.....
 
Om du söker bland äldre trådar så har bubbelbadkar/massagebadkar diskuterats under lång tid och mycket genomgående. Kort om ljud: luftbubbel skapas med hjälp av luftkompressor, och det låter lika tyst och trevligt som vår gamla Hooverdammsugare (eller rättare sagt, inte tyst alls, vi pratar inte om ljud som Elextrolux Silencio-dammsugare utan varianten som väcker döda). Jetstrålar, eller vattenmassage skapas med vattenpump, och det går att få i mycket tysta varianter.

Sök som sagt på exempelvis: bubbelkar, massagekar, bubbelbad så dyker säkert ett 50-tal trådar upp.

/ama
 
Okej ama, jag ska kolla runt lite mer för att se om jag hittar trådarna! :)
 
jag har aldrig testat bubbel, men har ett vanligt. har inte badat i de på 100 år typ, de e gött nåra minuter sen e vattnet kallt ::)
 
W
Har ett Victory Spa Lanzarote. Ett stort rektangulärt kar för 2 personer. Ville absolut inte ha ett sådant där hörbadkar som alla har med rundad front. Ser riktigt IKEA ut, blir iförsig bättre om det byggs in. Vi har själklart byggt in karet det tycker jag man ska göra för det ser mycket bättre ut sedan har vi även knött i en hel del extra isolering i och med detta så det är rätt så tyst.
Använder badet mycket ofta och kan helt klart rekomendera det. Kostar iförsig mer än Kina kar osv, men jag tyckte det var värt det.
 
Även lite dyrare kar låter rätt ordentligt. Vi har ett litet ett från Svenska Badkar och jag får säga att jag tycker det är trevligt bubbel och vattensprut ibland. Det är kanske inte vad jag skyulle investera mina sista dollar i men om inte pengarna är den stora stöttestenen så är det klart ni skall ha lite bubbel.
 
Nääe bubbel suger på grund av ljudet enligt min mening...kanske i kombination med hörselskydd med inbyggd radio då men för mig får det vara. Sedan behöver man ju bara se resultatet av rengöringskörning en gång för att bli avskräckt.
 
Vi har valt att köpa ett vanligt badkar från Svenska badkar (för två, "Gemina") utan bubbel (det som är så bra med detta kar är att det är väldigt djupt, 51 cm, samt har en liten upphöjning i botten för den ena personen så att man inte glider ned). Det ska bli så skönt att få sitta där i lugn och ro... Vi bygger givetvis in det, för vi tycker också det är snyggast. MEN, inom en snar framtid kommer jag att önska mig ett riktigt spabad på altanen för 4-6 personer och där ska det vara bubblor! :D :cool:

Så har du denna möjlighet, så skulle jag definitivt inte välja bubblor, för då blir det "kaka på kaka". Tror att det känns skönare och mer hygieniskt utan de där aggregaten i det vanliga badkaret, verkar jobbigt att rengöra. Det stora spabadet på altanen är ju mer som en liten pool som har klorerat vatten.

Lycka till!
:)
 
Vissa tillverkare har en teknikdel som kan ställas i grannrummet eller egen låda. Har ingen erfarenhet men detta låter som en bra ide om man har plats. någon annan med erfarenhetler av detta med storlek på hål igenom väggar mm??
 
Jaha, det verkar vara lite delade meningar om man ska ha bubblor eller ej ;D

Svårt val, jag har en känsla av att vi kommer att ångra oss vad vi än väljer ;)

Vi funderar på att bygga en liten bastustuga på tomten och om vi har en slant över nån gång (har man nånsin det?) även skaffa en såndär vedeldad badtunna.

I så fall blir bubbelkaret kanske överflödigt men som sagt, man ska ha råd att skaffa alla roliga prylar också! :)
 
He he, nu har jag en egen användare. Jag har snyltat på sambons "Nilen" men han tycker att jag skriver för tjejigt ;D

Men frågan är den samma: vilket badkar ska man välja?
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.