Min vision om att producera ett nytt stenhus under 8000:-m2 passande det skånska landskapet ska förverkligas och jag söker därför en samarbetspartner för framtagande av konstruktions-samt bygglovsritningar.
Är du själv intresserad eller kan någon tipsa om någon?
 
Knepig arkitekt i Värnamo som inte har sitt telefonnummer i telefonkatalogen ... :-X? Har du någon erfarenhet av denne själv?
 
yonna skrev:
Knepig arkitekt i Värnamo som inte har sitt telefonnummer i telefonkatalogen ...  :-X?
::) Tel-nummer finns på hemsidan. Han kanske jobbar svart? ??? :-X
 
Jäpp - inget namn heller - vad säger en sådan hemsida?
 
angående knepig Arkitekt:

det är bra om ni generellt kollar att Arkitekten har Ansvarsförsäkring, som betalar ifall det blir en byggskada som beror på att arkitekten har ritat fel.

och såklart F-skattesedel.

sen är det också så att Titeln Arkitekt är inte skyddad!!! vem som helst utan utbildning kan alltså kallar sig Arkitekt, men dem som kallar sig SAR (Sveriges Arkitekternas Riksförbund, gammalt) och MSA (member of Swedish Architects, ny) har examen från bra Högskolor och är medlemmar i Sveriges Arkitektförbund.
MvH
Barbara
 
Arkitekts ansvarsförsäkring täcker inte konstruktionsfel eftersom ritningen skall utmynna i en konstruktionsritning som arkitekten normalt sett inte gör själv. Arkitekts ansvarsförsäkring täcker enbart konsult uppdraget som sådant och begränsas vanligtvis till kontraktssumman.

Detta innebär alltså att det inte behöver vara vansinnigt att anlita en oregistrerad arkitekt - men då ska naturligtvis priset ligga väldigt lågt.
 
Marlene Eskilsson skrev:
Tyckte väl att jag kände igen namnet. Det finns en artikel om hennes hus i senaste numret av Hus&Hem!
Sant, med vackra slipade betonggolv.. ;)
 
Fick pm om Lillemor..svarar här.
Hennes hus passar nog långt ifrån alla..Antingen älskar man stilen, eller ...
Hur många lyckas blanda japanskt med skånskt?
"Någon" skrev att hon misslyckats med utsikten i något hus, endast små gluggar att se ut osv. Det låter som hon.. hon verkar gilla rymd men ändå skyddat. Absolut inte för "akvariekänslan", men noga med ljus. Var inne i det hus som visas i Hus&Hem nu och känslan man fick var tryggt, helt avskilt.

Hon bygger nog inte främst bra villor till barnfamiljer, då hon brinner för äldre och gjort ett fantastiskt äldreboende som hon även driver.
Ja, jag antar att hon kan ta betalt också. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.