Hej!

Vår tvättmaskin har börjat krångla (låter illa när den körs). Ringde just Bosch och deras första tid för teknikerbesök ligger över 2 veckor bort!!

Finns det något som reglerar hur länge man ska behöva vänta på att få garantiservice på en tvättmaskin? Det är ju, för de flesta hushåll, en ganska väsentlig störning att inte ha tillgång till tvättmaskinen, och heller inte så lätt att skaffa en alternativ lösning under tiden man väntar....
 
"skälig tid" säger konsumentköplagen. Två veckor (max) kan antas rymmas inom denna definition.
 
E etompau skrev:
"skälig tid" säger konsumentköplagen. Två veckor (max) kan antas rymmas inom denna definition.
Och mitt servicebesök ligger drygt två veckor bort. Kan jag agera på något sätt för att kräva kompensation i så fall?
 
Du får väl ta en förnyad diskussion med Bosch och se om det går att påskynda service.
Det finns möjlighet till ersättning för utlägg i samband med garantiåtgärder. Om detta borde Bosch service vara fullt medvetna om.

Går det inte att använda maskinen pga missljudet?
 
Det är återförsäljaren som sålt maskinen som bär ansvaret för att den servas inom skälig tid. Trist läge för den då det är tillverkarens tekniker som dröjer.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.