Fadai
Kul initiativ. Hoppas ni även tar med lite hållbarhets-, och miljötänk när ni väljer produkter. Att det blir grejer av god kvalitet utgår jag från. (y)
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Äntligen den underbara medlemströjan! Enkel men så skön när man bygger, har verkligen saknat den då min blivit utsliten!
 
P pleqtiz skrev:
En kul liten sak vore om man kunde få sitt användarnamn på tröjor man beställer:)
Skitkul...
 
  • Haha
  • Gilla
Jordgubbkiwi och 15 till
  • Laddar…
A
useless useless skrev:
Skitkul...
Själförvållat:rofl:
 
T Trunk skrev:
Tummen upp till det här, att köpa en tröja eller liknande är något jag gärna gör. Hellre det än att stå ut med en, i mitt tycke, ganska påträngande reklam eller att betala en förhållandevis dyr månadsavgift.

Men... Ni som så många andra sidor envisas med att sätta er logga och webbadress på tröjan. Nu är väl dessa tröjor ingenting man tar med sig på finmiddagen men jag tänker ändå inte frivilligt betala för att vara en gående reklampelare.

Men det blir kanske ett köp av någonting annat än en tröja.
Jag tycker det är ok med logga, men den måste vara mycket mer diskret. Sätt den på tvären på kortsidan av bilden tex. Det funkar.
 
Fick Byggahus svarta T-shirt hemskickad gratis för några år sedan, är det fortfarande samma tillverkare så rekommenderas den=bra kvalitet :ok:
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Boken "Färgen på huset" är det om moderna färger ex. plastfärger eller är det om linoljefärg, kalkfärg, slamfärg, roslagenmahogny mm.??
 
  • Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
Bjor Bjor skrev:
Boken "Färgen på huset" är det om moderna färger ex. plastfärger eller är det om linoljefärg, kalkfärg, slamfärg, roslagenmahogny mm.??
Den handlar om alla typer av färgmaterial. Boken riktar sig till den som ska måla om huset eller bygga nytt och går igenom hur man bör resonera när man väljer kulör och typ av färg. Både vad gäller fasad, tak, grund och fönster.

Den har t ex ett kapitel om tradition och historia, som tar upp traditionella pigment och vilken NCS-kod de motsvarar. Det finns ett kapitel om varje färg på hus, t ex röda hus, vita hus, gröna hus, etc. Var kulörerna passar etc.

Ett annat kapitel handlar om alla olika färgmaterial och bindemedel, allt ifrån stärkelseklister, kalk och linolja till akrylat och silikonharts.

Texterna är illustrerade med bilder av goda exempel på färgsättning runt om i Sverige.
 
  • Gilla
Okarlsson och 1 till
  • Laddar…
optimum optimum skrev:
Förslag, munskydd i tyg med Byggahusloggan på.

Tror den skulle bli ett uppskattat alternativ av många här.
Jag har kontakter med en tillverkare (släkt) ifall munskydd är intressant och kan skicka över beställningsmaterial till byggahus - använd pm eller min mejl som ju ni adminstratörer lär komma åt
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.