Min dusch saknar vattenlås visar det sig. Nu när man duschar så svämmar det över rätt snabbt. jag har fört in fingrarna under och rört om lite men hjälpte inte.

Har köpt mr muscle avloppsrenare för köksavlopp, men osäker om det är rätt väg att gå. Vad tycker ni?

Behöver även köpa ett vattenlås, finns det olika standarder som passar in just denna golvbrunn?
 
  • Öppen golvbrunn utan vattenlås i duschen med avtaget rist bredvid och synliga smutspartiklar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det där är vattenlåset. Lyft upp mittdelen så kommer allt godis att visa sig.
 
G Guson skrev:
Det där är vattenlåset. Lyft upp mittdelen så kommer allt godis att visa sig.
Det går inte att lyfta upp utan att skruva isär. En bekant sade att vattenlåset skulle sitt där i mitten, och att det var den man skulle kunna lyfta upp smidigt.
 
Narren666
O Oskar52 skrev:
Min dusch saknar vattenlås visar det sig. Nu när man duschar så svämmar det över rätt snabbt. jag har fört in fingrarna under och rört om lite men hjälpte inte.

Har köpt mr muscle avloppsrenare för köksavlopp, men osäker om det är rätt väg att gå. Vad tycker ni?

Behöver även köpa ett vattenlås, finns det olika standarder som passar in just denna golvbrunn?
Men på bilden är det ett vattenlås i golvbrunnen?

Du kan dra loss och rengöra det ordentligt.
 
  • Gilla
Stefan N
  • Laddar…
Det är ett vattenlås i golvbrunnen. Men om det går att lyfta upp på något enkelt sätt vet jag inte...
 

Bästa svaret

Stick ner två fingrar i hålet, ta tag runt kanten på röret och dra uppåt.
 
G Guson skrev:
Stick ner två fingrar i hålet, ta tag runt kanten på röret och dra uppåt.
Det gjorde susen. Tusen tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.