Hej!
Har kommit över en gammal pelarborr, troligen från en nedlagd skola i staden...
Nu skulle jag vilja koppla in en anslutningskabel+handske för att testa maskinen.

Någon som vet var dom 3 faserna ska vara kopplade i styrenheten? Den är tillverkad av Knaus & Naimer. Se foton.

Nej jag kommer inte leja jobbet till en behörig, jag vet att det är behörighetskrävande att koppla in dylikt, så ni som känner att detta är helt galet. Var vänlig och ignorera denna post.

Tack!
 
  • Gammal pelarborrs styrenhet med nödstopp och vred märkt Kraus & Naimer Product.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Typskylt på en gammal pelarborr från AB Arboga Maskiner med tekniska specifikationer och varvtalsinställningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Anslutningskabel och handske kopplade till en gammal pelarborrs styrenhet från Knaus & Naimer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En pelarborrs styrenhet med öppet fack visande två Knaus & Naimer växelriktare och flertalet anslutna kablar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en pelarborrs styrenhet med märkning Knaus & Naimer och ej anslutna kablar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

Lägg in N - L1 - L2 - L3 på plinten från vänster sett och så klart skyddsjord till höger.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
GK100 GK100 skrev:
Lägg in N - L1 - L2 - L3 på plinten från vänster sett och så klart skyddsjord till höger.
GK100 GK100 skrev:
Lägg in N - L1 - L2 - L3 på plinten från vänster sett och så klart skyddsjord till höger.
Stort tack! Den lever :) Nästa steg är att hitta ett bra sätt, att spänna fast ämnen som ska borras.
 
  • Gilla
GK100
  • Laddar…
Här kan du se vad som behövs
, vet inte riktigt vad den heter, men en maskinfirma vet säkert
 
tommib
B Belhoo skrev:
Nej jag kommer inte leja jobbet till en behörig, jag vet att det är behörighetskrävande att koppla in dylikt,
Tänkte bara påpeka att det inte på något sätt är behörighets- eller auktorisationskrävande att ordna med en ny anslutningskabel på en apparat. Det är endast arbete i den fasta installationen som är reglerat.

Grunkan som jonaserik visar kallas spännfäste eller snabbspännare.
 
  • Gilla
Bjober och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.