Bygger bastu med Värmebehandlad radiata pine som panel. Behöver 160-170 mm breda lister där fasta fönster och glasdörr ska sitta. Kan inte finna ngt sådant på nätet.

Tips på var jag kan köpa det, alternativt få det tillverkat om de måtten inte finns att köpa?

Tack på förhand,
Tomas
 
Kan du inte bygga med något miljövänligt material. Finländarna klarar ju det galant.
 
G Granström2 skrev:
Kan du inte bygga med något miljövänligt material. Finländarna klarar ju det galant.
G Granström2 skrev:
Kan du inte bygga med något miljövänligt material. Finländarna klarar ju det galant.
Visste inte att det var miljöovänligt. Enligt Svanen är den miljövänlig (se bild nedan).
Det är ganska stora fönster i bastun så vill ha så mörkt som möjligt. Och radiata pine verkar vara det mörkaste jag funnit. Vad skulle du föreslå? Skärmdump av Accoya Radiata Pine grad A2 på Svanen.se med grön Svanenmärkning och beteckningen Hållbart virke.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tack, men min min fråga gällde ev tips om var jag kan köpa 160-170 mm breda plankor/lister radiata pine där fasta fönster och glasdörr ska sitta, (dvs inte 140 mm bred panel som du länkade till). Kan inte finna ngt sådant på nätet.
 
Eventuellt så kan ceos ha detta .
Men du måste köpa via ett företag.
Mvh
 
Hittade via Saunasweden/bastubutiken (via Bygma). Tog ett tag, men det var det värt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.