Ha! Det har vi redan gjort! Vi tar gärna över möbler och sånt, de behöver inte göra något förutom skriva på.
Som sagt så finns det en del att fixa i huset, det fixar vi har vi informerat.

Mäklaren har sagt att de låter huset stå hellre än ta för lite betalt. Denna kommentar har nog retat mig lite.
Vad jag förstått så har det inte varit ett kärt hus som älskades av hela familjen. Alltså borde det vara bekvämt att bli av det och dela på pengar..
 
Då förstår jag inte hur de tänker! Ett hus kostar ju pengar och kräver jobb även om det bara står! Det kommer ju att förfalla och bli mindre värt och mer svårsålt ju längre tiden går. Dumsnålt! Jag hade sålt direkt om jag inte behövt gå ner mer i pris!
 
Just precis så tänker vi också! Huset ligger i mellersta Sverige, familjen bor i Skåne. Redan nu ser tomten tråkigt ut som tusan.

Misstänker att mäklaren ringer på måndag och säger att de vill ha mer. Grr..
 
Redigerat av moderator:
Då tycker jag du tackar för dig, och säger att när de ångrat sig och är intresserade av att sälja så står ditt första bud på 1,8 fast (om ni inte köpt något annat) och skicket på huset inte är sämre än det är idag.
 
  • Gilla
Alti och 11 till
  • Laddar…
Jag undrar om jag inte ska erbjuda 20000 till och tidsbegränsa det budet samtidigt som vi informerar att vi har ett annat hus i sikte (det är sant!). Tar de inte det så tackar vi för oss.

Vi har ett tak gör detta hus och det taket kommer vi absolut inte hå över.
 
Är det en sommarstuga kanske man förväntar sig mer betalt i vår?
 
M MayaP skrev:
Jag undrar om jag inte ska erbjuda 20000 till och tidsbegränsa det budet samtidigt som vi informerar att vi har ett annat hus i sikte (det är sant!). Tar de inte det så tackar vi för oss.

Vi har ett tak gör detta hus och det taket kommer vi absolut inte hå över.
Bjud inte över dig själv, de får komma med ett motbud!
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 8 till
  • Laddar…
M MayaP skrev:
Jag undrar om jag inte ska erbjuda 20000 till och tidsbegränsa det budet samtidigt som vi informerar att vi har ett annat hus i sikte (det är sant!). Tar de inte det så tackar vi för oss.

Vi har ett tak gör detta hus och det taket kommer vi absolut inte hå över.
Varför?

Vad är det som gör att ni så gärna vill köpa detta hus?

På beskrivningen låter det som att ni (nästan) bör räkna med att totalt blåsa ut det och renovera precis allt innan det ens är beboeligt.. och då är det inte ens billigt, utan ganska normalt prissatt?
 
Violina Violina skrev:
Varför?

Vad är det som gör att ni så gärna vill köpa detta hus?

På beskrivningen låter det som att ni (nästan) bör räkna med att totalt blåsa ut det och renovera precis allt innan det ens är beboeligt.. och då är det inte ens billigt, utan ganska normalt prissatt?
Nja, inte allt kommer vi behöver renovera men badrummet och köket rycker. Sedan så har vi krypgrunden som ska tas hand om. Och tomten..
Vi gillar huset och läget men som många här på forumet skriver så är inte detta ett enda hus som finns☺️
 
Fotografen Fotografen skrev:
Är det en sommarstuga kanske man förväntar sig mer betalt i vår?
Ett hus i sommarhusområde där ägaren bodde permanent. Så vinterbonat.
 
Var ju inte så svårt att hitta detta hus..

Kan tycka att det borde vara relativt lättsålt om det inte är överpris, så frågan ur ju varför ni är de enda intressenterna?
 
Violina Violina skrev:
Var ju inte så svårt att hitta detta hus..

Kan tycka att det borde vara relativt lättsålt om det inte är överpris, så frågan ur ju varför ni är de enda intressenterna?
Hmm.. sitter och grubblar över det vi också..
Kanske bäst att dra sir ur?:thinking:
 
M MayaP skrev:
Hmm.. sitter och grubblar över det vi också..
Kanske bäst att dra sir ur?:thinking:
Jag hade iaf inte varit lika angelägen som ni verkar vara..

Och en så pass ny tillbyggnad och en friskrivningsklausul känns lite som att be om problem..
 
Ja, de kanske sonderar marknaden genom oss...

Vi tänkte ha med öppen besiktningsklausul.

Hur som haver tack för alla era råd och åsikter! Som sagt novis i köpa-hus-område så jag suger åt mig allt(y)
 
Redigerat:
Ganska speciellt utseende och lite i "obyggden", så förstår det svala intressset. Men tomten såg lummig och fin ut.

Tänk på att är det ett sommarstugeområde kan det bli problem att få bygga garage av någon vidare storlek
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.