Golvbrunn/handfat till stam, eller toa till stam? Hoppas på det första... :seenoevil:
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Golvbrunn/handfat till stam, eller toa till stam? Hoppas på det första... :seenoevil:
Alla är länkade till samma. Prata precis med ett företag som skapar plast och utför plastreparationer. Han sa att det går löda ihop
 
Då jag lät renovera ett badrum i en bostadsrätt var det bara 2 cm mellan botten på vattenlåset i duschen och grannens tak. I ett annat hus kom grannen toaavlopp ut genom taket men över en garderob som var inbyggd (det hördes tydligt när grannen stod upp och kissade...), så viss ligger det nära ibland.
 
snuttjulle snuttjulle skrev:
Ser ju helt klart ut som ett avloppsrör. Skulle själv nu direkt försöka täta med en vinkork eller annat som går att peta i så det inte rinner div avloppsvatten ner i ditt badrum.
Tuggummi är ju win-win :)
 
Tomture61
snuttjulle snuttjulle skrev:
Ser ju helt klart ut som ett avloppsrör. Skulle själv nu direkt försöka täta med en vinkork eller annat som går att peta i så det inte rinner div avloppsvatten ner i ditt badrum.
Vinkork :rofl: håller säkert flera dagar ;)
 
  • Gilla
tobbe9012
  • Laddar…
Staffans2000
De svarta rören smältes ihop. Det fanns ett värmejärn i form av ett pingisracket vilket man tryckte de båda rören imot som skulle sammanfogas. När ändarna smultit, tryckes de samman. Bang! En perfekt svetsfog. Sålunda Bode ditt hål kunna tätas med en lödkolv genom att med en vass kniv skala av lite plast från röret och använda det som en svetstråd tillsammans med lödkolven.

Staffan
 
Tomture61 Tomture61 skrev:
Vinkork :rofl: håller säkert flera dagar ;)
Jepp flera dagar och det räcker tills en rörmokare varit på plats för att göra detta på rätt sätt. Jag petar iaf hellre i något som håller några dar än att låta avloppsvatten fritt i dessa dagar droppa ner i mitt hem.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.