Hej, har som uppgift att lägga ut ett inlägg i ett forum och ställa en fråga ang el, och i brist på annat så blir min fråga. Spänningen är 12V och resistansen är 200+400 Ω. Vad är strömmen?
 
Vad är syftet med uppgiften? Hitta bästa läxhjälpen? Se hur lång tid det tar att få svar?
 
  • Gilla
Nahoj93 och 1 till
  • Laddar…
Hur betygssätts den här uppgiften? Är det du eller vi som får betyg?
 
  • Gilla
  • Haha
Nahoj93 och 2 till
  • Laddar…
U = I * R

sedan får du stuva om ekvationen så I ensam står till Höger om lika med.

Protte
 
  • Gilla
Nahoj93
  • Laddar…
Det låter ju som ett lite intressant upplägg. Att uppgiften SKALL läggas upp på ett forum. Man blir ju lite nyfiken, är det en uppgift i ellära, eller något i samhällskunskap?

Men om vi tar uppgiften. Hur skulle du själv angripa den? Antar att du känner till Ohms lag? U=IxR.
 
  • Gilla
El-Löken66 och 1 till
  • Laddar…
Jag läste en gång (på internet) att för att kunna få bra betyg på internet så måste det genererar klick! Och det verkar ju som detta inlägg verkligen har genererat många klick! Haha. Blir Mvg
 
  • Gilla
Nahoj93
  • Laddar…
Är uppgiften enbart att skapa ett inlägg med en fråga? Del låter inte som en speciellt svår uppgift... :cool:
 
  • Gilla
Nahoj93
  • Laddar…
Kanske handlar om att se vilka kategorier av svar man får?

Man kan ju få allt från "näthat", till ett färdigt facit.
 
  • Gilla
Nahoj93
  • Laddar…
Det kanske handlar om hur internetforum hjälper individer att fulkoppla el hemma?
 
  • Gilla
Nahoj93
  • Laddar…
blackarrow blackarrow skrev:
Vad är syftet med uppgiften? Hitta bästa läxhjälpen? Se hur lång tid det tar att få svar?
Haha jag har absolut ingen aning xD finns kanske någon som aldrig har använt en dator förut och behöver testa lite XD
 
A
N Nahoj93 skrev:
Hej, har som uppgift att lägga ut ett inlägg i ett forum och ställa en fråga ang el, och i brist på annat så blir min fråga. Spänningen är 12V och resistansen är 200+400 Ω. Vad är strömmen?
0.02 Amp
 
  • Gilla
Nahoj93
  • Laddar…
N Nahoj93 skrev:
Haha jag har absolut ingen aning xD finns kanske någon som aldrig har använt en dator förut och behöver testa lite XD
Vad är det för typ av utbildning?
 
  • Gilla
Nahoj93
  • Laddar…
S Strontus skrev:
Är uppgiften enbart att skapa ett inlägg med en fråga? Del låter inte som en speciellt svår uppgift... :cool:
H hempularen skrev:
Det låter ju som ett lite intressant upplägg. Att uppgiften SKALL läggas upp på ett forum. Man blir ju lite nyfiken, är det en uppgift i ellära, eller något i samhällskunskap?

Men om vi tar uppgiften. Hur skulle du själv angripa den? Antar att du känner till Ohms lag? U=IxR.
Det är en uppgift i datorkunskap, och läser till elektriker så därför skulle de just va något om el, jag tog bara en fråga då jag inte har någon elproblem eller dylikt hemma. jadå känner till Ohms lag, detta va bara för att jag va tvungen till att ta något som en inriktat på el hehe

Mvh
 
Syftet är troligen en del i källkritik. Att inte lita blint på det man tar del av. Kanske ngn trollar i ett el-forum så det blir farligt!
 
  • Gilla
Nahoj93
  • Laddar…
blackarrow blackarrow skrev:
Vad är det för typ av utbildning?
Kan inte vara annat än elektriker, förmodligen installation. ;)
Till er som blir kränkta, jag är själv utb. inst elektriker för typ 25år sedan, då hade vi varesig Google eller Byggahus :cool:
 
  • Haha
Nahoj93
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.