Vad är det absolut billigaste sättet att bygga hus på, från början till slut, om man inte vill/kan bygga själv? Finns det något billigare sätt att bygga än att tex bygga med älvsbyhus? Det vi själva kan göra är tex att byggstäda, men allt annat vill vi leja bort. Om vi skulle bygga med älvsbyhus (gjort det tidigare) så skulle vi tex välja bort kök, golv, badrumsmöbler och lister, och sätta in kök och badumsmöbler från ikea och golv och lister från byggmax. Kan man komma billigare undan med ett lösvirkeshus om man inte bygger själv? Andra tips och trix?
 
Finns nog inga enkla svar på det. Du får helt enkelt ta in offerter från alla du kan i din närhet. Spelar ju ingen roll om det finns en fantastisk byggare i smygehuk om du bor i korpilombolo.
 
Tyvärr inte billigt att bygga hus. Tänk noga igenom vad ni kan göra själva för att komma ner i pris. Listerna är knappast det dyraste.
 
Vi byggde ett Älvsbyhus 2018, och nu när vi vill bygga nästa hus så funderade jag på ifall man kan bygga ett lika stort hus i minst samma kvalitet för mindre pengar. Att jag vill byta kök, golv, badrumsmöbler och lister är inte för att komma ner i pris, det kommer att bli dyrare. Men nu är jag ganska säker på vad från Älvsbyhus jag inte vill ha för att få en lite bättre kvalitet. Tänkte mer om man kan få ner byggkostnaderna genom att bygga med en annan metod för att väga upp mina lite dyrare tillval, plus att kanske kunna ändra lite mer i planlösningen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.