Är det någon som har erfarenhet av Swedoor Soft close kit till skjutdörrar? Älskar skjutdörrar och har flera stycken och detta känns ju som att det skulle kunna vara det bästa som hänt på... länge.

Det ser ut som att det förutom att stänga den snyggt, även håller dörren lite mer "stängd" om vad de blir annars?


(Ps. Är det någon mer som stör sig på det slarvigt monterade dörrfodret?)
 
De är beställda så jag återkommer med omdöme när jag monterat dem. Kanske kan någon annan vara hjälpt av svaret.
 
  • Gilla
flimsy
  • Laddar…
En utlovad uppdatering kring mina Jeldwen mjukstängare till skjutdörrarna. Det blev lite leveransproblem och mitt paket tog några veckor extra innan det kom fram. Produkten som levererades var lite annorlunda än den som visades på på Jeldwens sajt och i deras video, men funktionen är densamma.

Monterad mjukstängare på en skjutdörrskant, med öppen mekanism synlig som skiljer sig från produktvideo.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mjukstängaren monteras direkt på dörren, och inte som i deras video att man ersätter hjulhuset.



Den blir en riktigt skön känsla i dörren när man stänger den och bonuseffekten som jag såg fram emot stämmer, dörren håller sig mer stängd iom att fjädern skjuter den på plats.
 
  • Gilla
VillaAnna och 2 till
  • Laddar…
Såg riktigt bra ut det där! (y):D
Tack för att du uppdaterade.

Vad fick du ge för ett kit?
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Jag köpte dem på badshop men inte riktigt till det galet dyra priset som är där nu, men de är ganska dyra i förhållande till vad det är.

Du kan hitta länken i min projekttråd.
 
  • Gilla
flimsy
  • Laddar…
Film på hur det blev hos mig. Det var lite pilligt att montera och swedoor borde bli bättre på att göra manualer...
 
  • Gilla
robpow och 1 till
  • Laddar…
S shagofax skrev:
Film på hur det blev hos mig. Det var lite pilligt att montera och swedoor borde bli bättre på att göra manualer...
Snyggt, blev du nöjd? Jag har fortfarande inte monterat upp alla mina :)
 
Hejsan,

Ny i tråden - tack för filmerna!
Vi har nu köpt 13 skjutdörrar till vårt nya hem som ska byggas inom kort - även de 2 badrummen.

Fråga:
- Vad tycker ni om skjutdörr till badrummen?

- Soft close - vi har beställt detta oxå, till samtliga dörrar. Är ni nöjda? Kan ni bli irriterade när man har bråttom att man får vänta lite innan det stängs?

- Vi har en lite flick på 15 månader - och vi har hört att det är lite svårare för småbarn att öppna och stänga skjutdörrar. Har ni sprungit på samma "bekymmer"?

- Installering - vi vill att skjutdörren ej ska ha något foder - för att skapa en ännu mer minimalist utseende. Har ni gjort någon liknade? Bild bifogat hur vi tänker.

Tacksam för er svar/
J&M
 
  • Modern skjutdörr utan synligt dörrfoder i minimalistisk design med svart dörrskjutbeslag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi kör helt utan foder, funkar finfint men lite pill att montera.
 
AndersPS AndersPS skrev:
Vi kör helt utan foder, funkar finfint men lite pill att montera.
Nice - har du någon bild du kan visa upp?
Vi kommer att köra måtten; 9x24 på alla skjutdörrar
 
J J_Lindberg skrev:
Fråga:
- Vad tycker ni om skjutdörr till badrummen?
Jag har varit med om skjutdörr till badrum och det fungera det med, enda gången jag kan tänka mig att softclose kan vara i vägen är om man har riktigt bråttom och vill låsa om sig.
Det enda jag upplevde med just den dörren var en sämre ljudisolering.
 
1 123abc skrev:
Jag har varit med om skjutdörr till badrum och det fungera det med, enda gången jag kan tänka mig att softclose kan vara i vägen är om man har riktigt bråttom och vill låsa om sig.
Det enda jag upplevde med just den dörren var en sämre ljudisolering.
tack för svaret - de har vi tänkte på oxå och ljudet.

vi får se till att planera toalettbesöket bättre. Softclose känns oxå bra när man har småbarn - minimera att man ska klämma fingrarna och det slamrande ljudet som kan uppstå utan soft close.
 
J J_Lindberg skrev:
Nice - har du någon bild du kan visa upp?
Vi kommer att köra måtten; 9x24 på alla skjutdörrar
AndersPS AndersPS skrev:
Vi kör helt utan foder, funkar finfint men lite pill att montera.
Hej Anders - har du några bilder på hur dina skjutdörrar blev som var utan foder?
 
Hej!
Jag skulle vilja skaffa softclose men fungerar det till alla pocketkarmar?
Eller måste man ha just Swedoor?
 
Den bör funka till alla.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.