Müssli Müssli skrev:
496 kr ink moms/h timma låter oseriöst lågt... :rolleyes:
Är väl inget direkt konstigt med det fullt rimligt.
 
  • Gilla
cpalm och 2 till
  • Laddar…
H
Müssli Müssli skrev:
496 kr ink moms/h timma låter oseriöst lågt... :rolleyes:
Är väl inget konstigt med det priset.
Finns folk som bor utanför Stockholm och Göteborg med.
Där brukar priserna va annorlunda.

nu har inte ts skrivit vart i landet det är.
 
Jag kanske är hemmablind, håller till runt Göteborg. Här tar ingen mindre än 500 kr ex moms vad jag vet.
 
E
Müssli Müssli skrev:
Jag kanske är hemmablind, håller till runt Göteborg. Här tar ingen mindre än 500 kr ex moms vad jag vet.
Vad tar målar'n?
 
Och jag bor i ute i glesbygden och här är det INGEN som tar mindre än 600:- på småjobb
 
Varför vill du byta central?
 
H
Hemma så har det vart priset från 380 och upp sen får man ju dra rot på en del.
Men det är säkert att det är massa konkurrens här.
 
Bor i en mindre kommun i Örebro län. Det är en stor firma som ska göra jobbet. Firman finns i hela Norden tror jag.

Innan sommarn hade dem kampanj på 357kr i timmen inkl moms och rot.
 
Räkna ROT på timpriser kan lätt bli lite missvisande, om och hur mycket ROT man kan få är ju helt individuellt. Och nått inget företag kan lova ut, företaget kan bara lova att söka, och är det "slut" på kundens ROT brukar kunden själv få betala det som saknas.
 
  • Gilla
Uffe A och 1 till
  • Laddar…
E
E elmont skrev:
Räkna ROT på timpriser kan lätt bli lite missvisande, om och hur mycket ROT man kan få är ju helt individuellt. Och nått inget företag kan lova ut, företaget kan bara lova att söka, och är det "slut" på kundens ROT brukar kunden själv få betala det som saknas.
ROT-avdrag innebär att du som privatkund bara betalar 70 procent arbetskostnaden för elarbeten vi utför i din bostad. ROT-avdraget gäller om vi drar in el i ett nytt hus, byter ut dina gamla elledningar eller utför fasta installationer och reparationer som inbegriper el.
 
Man får inga rotpengar för arbeten i nyproduktion, ROT får man bara upp till en viss summa, ROT förutsätter även att man ska ha en viss nivå på sin inkomst då det är ett skatteavdrag har man inte nog hög inkomst minskar avdraget och är inkomsten nog låg får man över huvud taget inget avdrag,
Alla elfirmor brukar ha en skrivning på sina fakturor som säger att om kunden inte är berättigad till ROT så att företaget inte kan få ut ROTpengar så är det kunden som ska betala hela summan
 
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
E
E elmont skrev:
Man får inga rotpengar för arbeten i nyproduktion, ROT får man bara upp till en viss summa, ROT förutsätter även att man ska ha en viss nivå på sin inkomst då det är ett skatteavdrag har man inte nog hög inkomst minskar avdraget och är inkomsten nog låg får man över huvud taget inget avdrag,
Alla elfirmor brukar ha en skrivning på sina fakturor som säger att om kunden inte är berättigad till ROT så att företaget inte kan få ut ROTpengar så är det kunden som ska betala hela summan
E elmont skrev:
Man får inga rotpengar för arbeten i nyproduktion, ROT får man bara upp till en viss summa, ROT förutsätter även att man ska ha en viss nivå på sin inkomst då det är ett skatteavdrag har man inte nog hög inkomst minskar avdraget och är inkomsten nog låg får man över huvud taget inget avdrag,
Alla elfirmor brukar ha en skrivning på sina fakturor som säger att om kunden inte är berättigad till ROT så att företaget inte kan få ut ROTpengar så är det kunden som ska betala hela summan
Hej Elmont.
Okej, jag köper detta, man får ROT för lite äldre hus, över 5 år eller så. Men hur förklarar du då att man får ROT för att dra in en servís elkabel. Detta är väl knappast något man väntar flera år med?
 
Panor82
Nu kan jag inte rot reglerna tillräckligt bra så den diskutionen lägger jag mig inte i men mig veterligen finns det många sommarstugor och torp som inte har varken el/vatten.
Det händer ju att sådan renoveras och att man drar in både el och vatten om man har rätt till rot avdrag då låter jag vara osagt.
 
  • Gilla
Freddedan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.