Köpte deras mindre modell "Bullet lite" för några veckor sedan (500 kr/Netonnet).
Är ingen "expert" inom kamerateknik mm, men har inget att invända på bildkvalitet och funktioner. Den har dock bara envägs ljud och ingen strålkastare. Tog kanske max 5 minuter att få igång hela konceptet med kamera, SD-kort och app.
 
  • Gilla
sy97jgu
  • Laddar…
Matas den 220 volt?
 
Bullet Lite matas med 12 V via en nätadapter.
 
Ok, så det behövs ett uttag.
 
Svar ja.
 
E etompau skrev:
Svar ja.
Tack

Det verkar intressant blir det bra bild?
 
T Tiger79 skrev:
Tack

Det verkar intressant blir det bra bild?
Jag är helt nöjd med bildkvalitén, både under dagtid och vid mörker då med IR-belysning.
Finns säkert bättre grejor, men för 500 kr är det svårt att klaga på funktion och prestanda tycker jag.
 
Har både Imou looc och Imou bullet lite, funkar klockrent.
Dock är kabel till looc,en lite trälig då det är en usb kabel, måste göra ett ganska stort hål för den.

Imou looc har jag till huset då det är en strålkastare som tänds vid rörelse , och så har den två vägs ljud.
Bullet lite har jag till gårdsplanen då den har längre ir avstånd. (30m) mot 10m på looc
 
Tycker oxå det är jobbigt att byta batteri och retar mig på att extra batteri och laddare för detta är så dyrt. Blir ju dubbla klätterövningar varje gång.
Men ska man nu byta system och då inte gå på Poe utan ändå kräver 230V fram går det ju att fixa för de Arlo man har oxå.
 
Är helt ny på det här med kameror men letar själv efter en hyfsad liten wifi kamera då mitt nya garage enbart har wifi. bullet lite verkar trevlig.

Har en synology disk station som kan göra kamerorna riktigt smarta. tex om ett träd vajar i vinden i bild kan man be kamera/synologyn att ignorera alla rörelser från trädet, läsa reg skyltar och känna igen folk och meddela mig att "anders står vid dörren" tex.

Ska se om denna lilla bullet är med i support listan det vore toppen.

Många kameror verkar väldigt dyra och kräver nästan abbonemang för att få ut max ur dom. en billig kamera som är extremt korkad men har ok optik och fullt stöd för min synology vore trevligt.

för er som kanske inte vet det så är synology en NAS tillverkare, ganska lätta att förstå även för nybörjare och som allt i dag så har den massor av appar som ofta är gratis, till exempel surveillance station som i mitt fall stödjer upp till 7 kameror gratis vill man ha mer så kostar det.
 
sy97jgu sy97jgu skrev:
Hej, det går mycket batteri i Arlos lösning.
Har någon i forumet testat Byggmax senaste "ÖVERVAKNINGSKAMERA LOOC IMOU"?
Jösses vilken mumbojumbo-text de presenterar kameran med! Antar att den är direktöversatt, men ändå... :)

avancerad TLS-krypteringsteknik för att skydda din Integritet
Haha, ok, så de skickar data till sina molnservrar via TLS, vilket får anses vara den absolut lägsta hygienfaktorn, det är något man förutsätter som grundkrav, knappast något som man behöver skryta med. Och vad fan är "avancerad" TLS. Jösses.

Jag hade varit mer intresserad av att veta var de har sina servrar och hur filmdata lagras. Det går inte ens att läsa sig till på deras egen hemsida https://www.imoulife.com/en

som förbättras av IR-belysning och en professionell algoritm för bildbearbetning
Professionell algoritm! Vilken tur, eftersom alla andra använder amatör-algoritmer :rolleyes:
 
  • Gilla
Kane
  • Laddar…
Kollade lite mer och Imou är bara ett varumärke som ägs av den kinesiska kameratillverkaren Dahua, så man får ju förutsätta att det finns risk att datat lagras i Kina. Inte nog med det så har Dahua visat sig ha bakvägar i sina kameror som möjliggör åtkomst för tredje part: https://www.forbes.com/sites/zakdof...illions-of-chinese-made-cameras/#4bcdd9a06bf2

Man får ju själv avgöra sin säkerhetsnivå och vad man är villig att dela med sig till okända entiteter. Personligen har jag kapslat in alla mina kameror bakom brandväggsregler så att de inte kan prata utåt. Att lagra övervakningsfilmer från mitt eget hus på en molntjänst är något jag personligen inte skulle göra.
 
Molntjänsten är "frivillig" att nyttja.
Tyckte jag läste någonstans att kameraproducenten har låtit TUV i Tyskland granska deras prylar och lagringssystem, då ur ett integritetsperspektiv.
 
Köpte mig en bullet lite och är hittils väldigt nöjd. Molnet kan man skippa helt och få mycket funktionalitet utan moln.
Många är rädda vad dom ska göra med ens filmer på uppfarten, men vad vet jag dom kanske säljer dom till folk som gillar att titta på sånt.
99% av befolkningen är rätt ointressant och det man bör vara rädd för är snarare andra personer som vill dig något och kan använda infon att komma åt dig men den får dom knappast från någon moln tjänst.
Har du en smartphone har du lämnat ifrån dig mer info om dig sjäkv än vad 100 kameror kommer göra.
Min telefon har loggat ALLA affärer jag varit på sen jag började bära den, skrämmande träffsäker var den också.
Jag liksom de flesta andra lusläser knappast användar vilkoren men inget ont har drabbat mig trots det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.