Hej Allesammans,

Det är så att jag har satt upp torklinor i tvätt stugan, och dess linor är i princip "gummerad ståltråd".

Problemet är att de stinker väldigt konstigt. Finns det något bra medel man kan tvätta bort det med?

Uppskattar alla era svar :)
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Varför inte byta till riktig rostfri tråd?
Garanterat luktfri!
[länk]
Tack, har testat det redan, men den formar sig efter tvätten, och konstruktionen blir konstig om man skulle hänga upp lakan osv.

Har någon annan ett bra förslag?
 
En fråga: Hur långt är det mellan väggarna där du satt upp torklinorna?
 
  • Gilla
WhatIF
  • Laddar…
Lättare att byta till tvättlina.
 
  • Gilla
WhatIF och 1 till
  • Laddar…
Håller med här, det är ju ingen förmögenhet! Byt tvättlina.
 
  • Gilla
WhatIF
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
En fråga: Hur långt är det mellan väggarna där du satt upp torklinorna?
Det är cirka 5 meter :)
 
a.o.f a.o.f skrev:
Lättare att byta till tvättlina.
Kan du rekommendera någon bra som tål lite tyngre tvätt i form av lakan, ylle tröjor, osv? De jag köpte hänger ner så markant så fort man hänger upp en ylle tröja exempelvis.
 
A AndersS skrev:
Håller med här, det är ju ingen förmögenhet! Byt tvättlina.
Kan du rekommendera någon bra som tål lite tyngre tvätt i form av lakan, ylle tröjor, osv? De jag köpte hänger ner så markant så fort man hänger upp en ylle tröja exempelvis.
 
Tyvärr, kör torktumlare och sedan torkställning i metall på golvet.
 
WhatIF WhatIF skrev:
Kan du rekommendera någon bra som tål lite tyngre tvätt i form av lakan, ylle tröjor, osv? De jag köpte hänger ner så markant så fort man hänger upp en ylle tröja exempelvis.
Vet inte vilken som är bäst men jag använde dubbla linor på några ställen för de tyngsta sakerna och lakan hängde jag över två linor och då hamnade de också en bit över golvet. Ylletröjor torkar man bäst liggandes för att de skall behålla formen.
 
  • Gilla
WhatIF
  • Laddar…
a.o.f a.o.f skrev:
Ylletröjor torkar man bäst liggandes för att de skall behålla formen.
Är därför vi kör med torkställning på golvet där man kan lägga känsliga kläder ovanpå vid torkning, men även hänga upp ullsockor som inte trivs så bra i torktumlaren.
 
  • Gilla
WhatIF och 1 till
  • Laddar…
För att spänna tvättlinor kan små vantskruvar vara bra, vi kör med det i fritidshuset på två stycken och fungerar bra när det hängs upp blöta handdukar och badkläder, under förutsättning att tvättlinan inte tänjer sig.
 
  • Gilla
WhatIF
  • Laddar…
A
i en tvättstuga spänner man upp rostfri vajer
kör man med avfuktare drar man den dubbel
 
  • Gilla
WhatIF
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.