Hej!

Jag ska anlita hantverkare som ska bygga om mitt badrum samt flytta köket. Jag blir förirrad på det här med betydelsen av branschorganisationer.

Jag har hittat ett företag som är Säker Vatten-auktoriserat samt med i PER. Emellertid är de inte med i varken GVK eller BKR. "Räcker" Säker Vatten + PER?

Om det har någon betydelse så är det träbjälklag och jag planerar att ha klinkers på golv och vägg.
 
Hur har du tänkt att det ska kunna bli en vettig diskussion om du startar fem trådar med samma fråga??
 
useless useless skrev:
Hur har du tänkt att det ska kunna bli en vettig diskussion om du startar fem trådar med samma fråga??
Hej!

Tack för att du tar dig tid att svara på mitt inlägg.

Enligt erfarenhet så brukar de flesta trådarna förbli obesvarade. När jag postat i flera kategorier har jag alltid fått svar i en av dem.

Om du även vet något om branschorganisationer så tar jag tacksamt emot den informationen också.

MVH
 
BirgitS
Men det är ett regelbrott att posta i flera kategorier och en del blir så irriterade att de inte svarar i någon.

Säker Vatten är för rörmokare
Om PER se https://www.bkr.se/om-bkr/per/
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
B brf1911 skrev:
Hej!

Jag ska anlita hantverkare som ska bygga om mitt badrum samt flytta köket. Jag blir förirrad på det här med betydelsen av branschorganisationer.

Jag har hittat ett företag som är Säker Vatten-auktoriserat samt med i PER. Emellertid är de inte med i varken GVK eller BKR. "Räcker" Säker Vatten + PER?

Om det har någon betydelse så är det träbjälklag och jag planerar att ha klinkers på golv och vägg.
Egentligen spelar det mindre roll vilka branschorganisationer företaget är medlem i. Kontrollera istället deras referenser och välj den du får störst förtroende för.
 
Kolla om dom har Facebook sida med resensioner, eller reco där kan folk lämna omdömen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.