Vi har köpt ett souterränghus och tänkte bygga till en altan/terrass/trädäck/uteplats (vad är ens den korrekta benämningen på en altan på 2 meters höjd?) från andra våning. Är arkitekt ett måste? Jag har ingen erfarenhet och känslan är att det blir dyrt. Finns det bra andra alternativ?

Tack på förhand
 
Leanath Nathanael skrev:
Vi har köpt ett souterränghus och tänkte bygga till en altan/terrass/trädäck/uteplats (vad är ens den korrekta benämningen på en altan på 2 meters höjd?) från andra våning. Är arkitekt ett måste? Jag har ingen erfarenhet och känslan är att det blir dyrt. Finns det bra andra alternativ?

Tack på förhand
För att få till det snyggt - arkitekt.
För att det ska hålla - byggnadskonstruktör.

Det låter inte som ett jättestort jobb, en del arkitektstudenter brukar åta sig mindre jobb för en lägre kostnad. Kanske en idé?
 
  • Gilla
Leanath
  • Laddar…
M MetteKson skrev:
För att få till det snyggt - arkitekt.
För att det ska hålla - byggnadskonstruktör.

Det låter inte som ett jättestort jobb, en del arkitektstudenter brukar åta sig mindre jobb för en lägre kostnad. Kanske en idé?
Bra idé, tack!
 
  • Gilla
MetteKson
  • Laddar…
Leanath Leanath skrev:
Vi har köpt ett souterränghus och tänkte bygga till en altan/terrass/trädäck/uteplats (vad är ens den korrekta benämningen på en altan på 2 meters höjd?) från andra våning. Är arkitekt ett måste? Jag har ingen erfarenhet och känslan är att det blir dyrt. Finns det bra andra alternativ?

Tack på förhand

Hej, vi går med liknande tankar, får man fråga hur ni gjorde? Anlitade ni en arkitekt och vad gick det på i så fall (ungefär).
/Linda
 
C Chilismulan skrev:
Hej, vi går med liknande tankar, får man fråga hur ni gjorde? Anlitade ni en arkitekt och vad gick det på i så fall (ungefär).
/Linda
Yes. Det blev arkitekt. Det landade på 9600:- med ett hembesök och sen bygglovsritningar.

Mvh Nathanael
 
  • Gilla
Chilismulan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.