Hej,

Jag har haft en firma som renoverat vårt kök men elen är totalt undermålig med sammankopplade jord och fas kablar, ojordade uttag osv.

Har haft en Svanströms El och VVS här och tittat på elen, dom har dömt ut den. Men bara för att det inte ska bli nåt snack så vill jag ha hit en till elbesiktningsman.

Söker rekommendationer på duktiga, välrenommerade elbesiktare i Stockholm.

Tack på förhand!
 
Inte Anticimex i alla fall.
Eljour och Eltjänst har jag använt mig av en gång.
Dock är de i det dyraste laget.
 
Toppen jättetack! Ska genast kolla upp dom!
 
Silver78 Silver78 skrev:
Inte Anticimex i alla fall.
Eljour och Eltjänst har jag använt mig av en gång.
Dock är de i det dyraste laget.
Vad har du emot Anticimex?
 
Inte använt dom personligen. Grannen hade ute någon från Anticimex innan köp och det var flera saker denna besiktningsman missade som kunde leda till brand. Har hört från flera håll att kunskapsnivån hos de anställda är varierande.
 
M Ma8e skrev:
Vad har du emot Anticimex?
Gör de överhuvudtaget elbesiktningar?
 
H hempularen skrev:
Gör de överhuvudtaget elbesiktningar?
Nej. Men att konstatera trasiga vägguttag tex eller att lampan i hallen hade dåligt kontakt och blinkade när man tryckte på strömställaren bör man väl ändå uppmärksamma när beställer en ockulär besiktning.
 
Hade L Blomqvist elteknik AB då vi bytte el i ett helt hus 2010. Lars som ägaren hette var besiktningsman också som jag förstod det och riktigt duktig.(y)

Vi använde honom för det vanliga jobbet (ingen besiktning) men vi lärde oss massor då han hittade och berättade om flera olika ”fel” som fanns på vår hus. Det var dessutom riktigt luriga/svårfunna på vårt hus som han ganska snabbt kunde identifiera och hitta och mäta sig fram till på olika sätt.

Jag funderar själv på ta hem honom till vårt nya hus för en genomgång av elsystemet.

Dock ingen aning om han fortfarande håller på med det eller vad det skulle kosta men jag ser att det fortfarande är samma mobilnummer.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.