LindaJ88 LindaJ88 skrev:
Vet du prisskillnaden på trä och alu hos RM? Vi väntar även offert från Dofab fönster. De ska även ha smala karmar(enligt säljaren).
Det offert vi fick var alu fönsterna 15-20% dyrare än trä. Om jag minns rätt.
 
LindaJ88 LindaJ88 skrev:
Vi har varit helt inne på Tanum Kultur dels för att de är superfina men också för att vi nästan valde bort RM fönster för att säljare sa att de var så dyra. Nu har jag fått offert från från RM och det skiljer drygt 20% i pris. Men de är ju också snäppet finare och jag hade nog verkligen njutit av att ha just de fönstrena. Så det kanske får vara värt den prisskillnaden?

Men sen kommer vi ju till det där med aluminium eller trä. Vi är nog helt inne på aluminium för att jag känner inte att jag vill lägga tid varje år för att se över fönstrena. Fördelen då tänker jag med rm fönster är att eftersom de är tvåkopplande kanske man kan ta loss den kopplade delen och lämna in den om 15 år för att målas om? Vi ska ha mörkgröna fönster och man är ju lite rädd för att de ska blekas.

Ska ni ha vita fönster eller annan färg?
Välj träfönster. Ingen ser över sina träfönster varje år och det behövs inte heller. Trä ger ett helt annat utseende än aluminium, och när ni nu ska lägga så mycket pengar på fönster är det ju roligt om de blir fina. Om ni verkligen hatar att måla om fönster kan ni leja bort det till ett företag och slå ut kostnaden på 20 år eller vad det kan röra sig om, och då blir det ingen hög årlig kostnad.
 
  • Gilla
MaxPatrik och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.