Mats-S Mats-S skrev:
I vanliga fall håller jag med.
Men TS ska göra en totalrenovering av rummet nästa sommar. så jag tror inte att lite missfärgning är något större problem. Jag tror faktiskt att det duger med att rengöra ytan NOGGRANT med T-Röd, låta den torka, därefter trycka in Biltemas gummilagning i sprickan.
[länk]
Den sitter superhårt samtidigt som den är elastisk, duger mer än väl fram till renoveringen om ett halvår :)
Stort tack för tips! Skönt att man kanske kan nöja sig med en sån lösning före renoveringen. Får man fråga vad missfärgningen kan vara tecken på?
 
Mats-S Mats-S skrev:
I vanliga fall håller jag med.
Men TS ska göra en totalrenovering av rummet nästa sommar. så jag tror inte att lite missfärgning är något större problem. Jag tror faktiskt att det duger med att rengöra ytan NOGGRANT med T-Röd, låta den torka, därefter trycka in Biltemas gummilagning i sprickan.
[länk]
Den sitter superhårt samtidigt som den är elastisk, duger mer än väl fram till renoveringen om ett halvår :)
Det får stå för dig. Men jag skulle inte ha gjort det i ett duschutrymme. Sedan vet vi inte hur och ofta det används. Mycket kan hända under tiden. Sommaren börjar inte i april i Sverige. Vi vet inte heller om konstruktion och material runt badrummet. Så Jag hade tagit dit en mattläggare för att vara säkrare. Hade skadan varit på annan plats så hade jag lagat det själv.

Då jag har varit med om tre vattenskador så är jag lite försiktigare.
 
Redigerat:
Mats-S
S slurppe99 skrev:
Grannens installerade droppande diskmaskin
Lite värre läge där tror jag ... antar att vattnet kom åt en oskyddad yta då som utsattes för konstant väta.
Hade det varit så illa här så hade man haft ett släpp av mattan mot golvet. Gummilagningen är idiotsäker, har använt den på tex flera stövlar som fått revor, supertätt och tål då stövelns stora rörelse utan att börja läcka. Jag antar även att TS är uppmärksam på det här nu och regelbundet kollar efter spår av att vattnet går igenom mattan ...

Men absolut, tipset står jag för, väl medveten om att det givetvis finns olika åsikter om det här :)
 
Du behöver inte göra ett skvatt eftersom det inte är bubbligt/löst.

Speciellt inte om du ska renovera nästa år.

Sätt på sin höjd lite silikon över hålet.
 
Som tillfällig, ettårig lösning så hade jag nog nöjt mig med en rejäl tejpbit över skadan.
Har själ en massa olika tejper med bredd upp till 10 cm.

Skall jag skicka en bit :)
 
Mats-S
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Som tillfällig, ettårig lösning så hade jag nog nöjt mig med en rejäl tejpbit över skadan.
hehe, vågade inte föreslå det ;-)
Jag har en kompis som tätat en våtrumsmatta i en bastu med silvertejp, det har funkat i minst 10 år nu ... :whistle:
Men biltemas gummiblandning känns lite mera seriöst när man ska ge råd ang skador som man inte själv sett :thinking:
 
Mats-S Mats-S skrev:
Jag har en kompis som tätat en våtrumsmatta i en bastu med silvertejp, det har funkat i minst 10 år nu ...
Ja, men nu tänkte jag på något mångdubbelt vattentätare än silvertejp förstås.
 
Varför laga en plastmatta med gummilagning.?
Själv hade jag nog provat med silicon eller tryckt till lite med en lödkolv.
 
Varför inte kemsvets ? Det är det absolut bästa och syns inte alls sen och blir 100% tätt.Inget som lossnar heller.......
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.