Okej det blev bra till slut! Troligtvis även mycket ingrodd smuts som blev bra efter en gång nr 2.

Det finns mycket små partier men där tänkte jag ev komplettera med rotborsten
 
  • Rengjord trädäck med stolar och glasräcke i solsken, små smutspartier synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyligen rengjort trätrall med synliga rengöringsmönster vid utemöbler och ett staket i soligt väder.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverad trätrall på uteplats med rengjorda ytor och utemöbler, soligt väder.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Robris och 1 till
  • Laddar…
chris47 chris47 skrev:
Balkongen är ca 12 år gammal, men tvättning och sen inojning av mahognyräcket blir som nytt. Kiraitrallen tvättar jag enbart, ingen olja, gjorde det ett år men det blev så mörkt.
/CC
Du hade rätt om högtrycken! Materialet är verkligen stenhårt, stod 10cm ifrån på ett par ytor man ej ser så tydligt och inget hände
 
  • Gilla
chris47
  • Laddar…
J JF. skrev:
Hej!

Ni som har en trall av bangkirai hur pass nöjda är ni med valet av trall? Lever det upp till eran förväntan?
Hur har den åldrats? Någon annan input kanske?
Hej vi är inte nöjda pga att många av bangkirai brädorna är ojämna och har stickor vid kanten. Jag vet inte om vi har fått 2 sortering av bangkirai brädor men efter att vi klagat så har k-rauta bytt ut 1/3 av trallen och dessa nya brädor var släta och fina. Med andra ord gäller det att vara med innan brädorna läggs av snickaren så att man kan direkt lägga undan de brädor som är dåliga. Svårt att göra det i efterhand. Dyrt och dåligt.
 
M Michael Hübbert skrev:
Hej vi är inte nöjda pga att många av bangkirai brädorna är ojämna och har stickor vid kanten. Jag vet inte om vi har fått 2 sortering av bangkirai brädor men efter att vi klagat så har k-rauta bytt ut 1/3 av trallen och dessa nya brädor var släta och fina. Med andra ord gäller det att vara med innan brädorna läggs av snickaren så att man kan direkt lägga undan de brädor som är dåliga. Svårt att göra det i efterhand. Dyrt och dåligt.
Hej! Tog inte snickaren och stämde av alla brädor innan läggning?
 
Vildebill Vildebill skrev:
Hej! Tog inte snickaren och stämde av alla brädor innan läggning?
Nej snickarna kollade inte brädorna så noga och vi märkte det först när allt var monterat. Nu ligger vi i tvist med byggfirman, reklamation, och de hänvisar till k-rauta som i sin tur hänvisar till kärnsund. Säljare på Kärnsund har svarat att trallvirket bangkirai hade den kvalité som var utlovad. Han tycker dessutom att besiktningsmannens protokoll saknar detaljerad beskrivning av felen. I protokollet har besiktningsmannen skrivit att virket har undermålig kvalité och borde aldrig ha monterats. Bilder på trallen har bifogats protokollet. Det blir i värsta fall ett ärende hos ARN osv.
 
M Michael Hübbert skrev:
Nej snickarna kollade inte brädorna så noga och vi märkte det först när allt var monterat. Nu ligger vi i tvist med byggfirman, reklamation, och de hänvisar till k-rauta som i sin tur hänvisar till kärnsund. Säljare på Kärnsund har svarat att trallvirket bangkirai hade den kvalité som var utlovad. Han tycker dessutom att besiktningsmannens protokoll saknar detaljerad beskrivning av felen. I protokollet har besiktningsmannen skrivit att virket har undermålig kvalité och borde aldrig ha monterats. Bilder på trallen har bifogats protokollet. Det blir i värsta fall ett ärende hos ARN osv.
M Michael Hübbert skrev:
Nej snickarna kollade inte brädorna så noga och vi märkte det först när allt var monterat. Nu ligger vi i tvist med byggfirman, reklamation, och de hänvisar till k-rauta som i sin tur hänvisar till kärnsund. Säljare på Kärnsund har svarat att trallvirket bangkirai hade den kvalité som var utlovad. Han tycker dessutom att besiktningsmannens protokoll saknar detaljerad beskrivning av felen. I protokollet har besiktningsmannen skrivit att virket har undermålig kvalité och borde aldrig ha monterats. Bilder på trallen har bifogats protokollet. Det blir i värsta fall ett ärende hos ARN osv.
Det var ju trist! Att kärnsund opponerar sig mot en besiktning låter knäppt, vad har de att vinna på det? Tar du ärendet till arn kommer det vara solklart

Däremot är det nog k-rauta du får vända anspråket mot, det är k-rauta som tagit in och sålt trallen till dig, typiskt beteende att hänvisa till underleverantörer
 
M Michael Hübbert skrev:
Hej vi är inte nöjda pga att många av bangkirai brädorna är ojämna och har stickor vid kanten. Jag vet inte om vi har fått 2 sortering av bangkirai brädor men efter att vi klagat så har k-rauta bytt ut 1/3 av trallen och dessa nya brädor var släta och fina. Med andra ord gäller det att vara med innan brädorna läggs av snickaren så att man kan direkt lägga undan de brädor som är dåliga. Svårt att göra det i efterhand. Dyrt och dåligt.
Hej! Hur gick det för dig? Fick du bytt brädor?
 
Vädrets makter på ett år gör minst sagt en del! Före/efter där jag haft en dynbox stående sedan senast

Jag kommer att påbörja en tvätt idag och lägger upp efter bilder senare så ni får se resultatet!
 
  • Trätrall före och efter påverkan av väder, en del renad och den andra delen smutsig och nött.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Robris
  • Laddar…
Vildebill Vildebill skrev:
Vädrets makter på ett år gör minst sagt en del! Före/efter där jag haft en dynbox stående sedan senast

Jag kommer att påbörja en tvätt idag och lägger upp efter bilder senare så ni får se resultatet!
Okej lite bättre men inte helt nöjd!
 
  • Trall på uteterass delvis renoverad, en del är oljad och ser ny ut medan resten är äldre och orenoverad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vildebill Vildebill skrev:
Okej lite bättre men inte helt nöjd!
Det får vara för denna gången! Efter att det torkat ut och solen haft ett par dagar blev det bättre. Men vad hände med michael hubbert?
 
Har efter rengöring lagt på en demidekk lasyr burmateak, blev som nytt!
 
  • Renoverad terrass med ny lagd demidekk lasyr i burmateak, trädgårdsmöbler och vit vägg i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nybehandlat trätrall med Demidekk lasyr i färgen burmateak, trädgårdsmöbler, vitputsad vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Förnyad trätrall och trappsteg med lasyr i burmateak, inredning och spabad på husets uteplats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
mkristensson
  • Laddar…
Vet nån om slipdamm/sågspån från bangkirai som yr runt är dåligt vid inandning? Det är väl aldrig bra med sånt oavsett träslag men är detta något speciellt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.