Nyfiken fråga bara. Finns en tomt där det står ett par riktigt gamla grävmaskiner. 10-20ton
Säkert något som går att skänka bort till någon samlare.

Men om det är något det inte går att bli av med vad ska man räkna med för pengar för att skrota på rätt sätt?
Tänker mig någon ska hämta, skrota på rätt sätt osv. Tänker att det påverkar tomtpriset en hel det om det är 10-15.000kr per maskin.

Finns även någon lätt lastbil och lite annat smått och gott. Där kostar det väl att bli av med?
 
Möjligen kan det finnas ett intresse hos Claes Nilsson, Skyttorps Maskinmuseum i Skyttorp norr om Uppsala.
Några kontaktuppgifter har jag inte, annat än att det ligger i Skyttorp.
 
Ska nog inte kosta några större summor. Har man tur kan man till och med få en slant.
Men räkna plus minus noll för att skrota en grävmaskin.
Vet att länsförsäkringar har haft kampanjer för sina kunder när de kommer och hämtar järnskrot gratis.
 
Om du väntar tillräckligt länge så skall du se att det dyker upp någon skraltig skåpbil med två personer som inte riktigt förstår när du säger;
-Nej, det är mitt skrot. Det skall jag själv ta hand om.
Några dagar senare är allt borta.
Voilà!;)
 
Ok. Då behöver jag inte budgetera för att det ska dra iväg i pengar.
 
Skämt åsido.
Skrot är ju en handelsvara som men hel del sysslar med. Det bör ju inte vara omöjligt att hitta någon som vill ta hand om det tycker jag. O som någon skrev så kan du säkert få någonting för det.
 
Jag skulle snarare oroa mig för att marken under maskinerna, om där har läckt ut nått där, och eventuellt tillkommande saneringsbehov.
 
  • Gilla
mgranbom
  • Laddar…
Har man inga egna maskinella möjligheter så blir det oftast plus minus noll om man låter nån annan hämta det. Särskilt om det är lite size på grejerna och det kanske tar en dag i anspråk att köra och lasta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.