Jag tänkte försöka koppla in en 24V led-slinga från Konstsmide till ett befintligt 12V utebelysningssystem från In-Lite (CB-056)

Har köpt förlängningskablar till båda som jag klippt sönder så jag på så sätt kan koppla in dem i varandra (se bild)

Led-slingan är dimbar så jag tänker att den borde kommer att lysa med halva styrkan eftersom spänningen inte är densamma.

Jag får det dock inte att funka. Led slingan lyser inte ens det minsta, har även testat att byta polerna. Vad kan detta bero på? Tänker jag helt fel?
 
  • Elkabelsändar uppklippta och lindade runt varandra på en träbänk utomhus, avsedda för LED-slinga och utebelysning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det beror på att den är till för 24v och du matar med 12. Det funkar inte så med dimmern. Den slår av och på 24v så fort att du inte hinner se att det blinkar men det blir mindre ljus.
 
Är det inte enklare att skaffa en slinga för 12V eller en nätdel som ger 24V?
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Det ser ut som den omvandlaren kräver minst 51w effekt. Men specen är minst sagt luddig. Tror inte att den kommer att fungera.
 
Möjligtvis, men det skulle vara roligt att få det att funka eftersom jag gillar slingan och inte har lust att byta ut eller gräva ner en ny kabel.
 
Led kan tyvärr gå sönder om polariteten är fel så kanske du bör kolla att slingan fungerar innan du går vidare.
 
Jag installerar lite av varje, en LED slinga jag använder är för 12 volt men vid 8 så lyser den knappt.
Överfört på din slinga så behövs det i häradet 16 volt att få det att synas något.
Anledningen är att det behövs ca 2 volt per diod för att de ska leda genom lite ström och ge ljus.

Protte
 
N niklaskb skrev:
Tror ni att denna skulle funka?

[länk]
Testa, den är ju inte dyr.
Läs spec. och jämför värde för dina slingor och se om regulatorn klarar av det.
Dock ingen lösning som jag hade använt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.